عربستان، قیمت روادید را افزایش داد

دولت عربستان سعودی پاره ای از قوانین جدید جهت محدویت ورود خودروها و وسایل نقلیه با پلاک کویت به این کشور را اعمال کرد و تعرفه روادید را برای نخستین بار افزایش داد.

موبنا – وزارت کشور کویت یکشنبه با صدور بیانیه ای رسمی تاکید کرد اتباع خارجی که قصد سفر به عربستان سعودی برای گردشگری یا ادای عمره را داشته باشند باید به جای دویست ریال معادل دو هزار ریال (۷۰۰ دلار) بابت هزینه روادید پرداخت کنند.

وزارت کشور کویت در بیانیه ای خود همچنین اعلام کرده است که خودروهای پلاک کویت به هنگام ورود به خاک سعودی تنها می توانند به مدت سه ماه مستمر در خاک سعودی حضور داشته باشند، در حالی که این مدت پیش از این بیشتر از این بوده است.

این اقدامات ریاض با هدف جبران بخشی از کسری بودجه و بحران مالی است که دولت سعودی با آن مواجه است.

شورای وزیران عربستان همچنین هزینه ترانزیت به این کشور را ۳۰۰ ریال (۸۰ دلار) و هزینه سفر هر فرد از طریق بنادر عربستان به خارج از کشور را ۵۰ ریال (۱۳.۳ دلار) تعیین کرد.

افزایش هزینه ها در عربستان همزمان با آن صورت می گیرد که درآمدهای ارزی این کشور به عنوان بزرگ ترین صادرکننده نفت خام جهان، در سایه کاهش شدید قیمت نفت و نیز هزینه هایی که جنگ یمن برای عربستان دربر داشته است، بشدت سقوط کرده است.

از سوی دیگر کسری بودجه این کشور نیز در سال مالی کنونی ۸۷ میلیارد دلار برآورد شده درحالی که این میزان در سال گذشته مالی، ۹۸ میلیارد دلار بوده است. کابینه عربستان همچنین هزینه روادید خروج و بازگشت تک سفره و حداکثر دو ماهه را ۲۰۰ ریال (۵۳.۳ دلار) اعلام کرد و هر فرد باید برای هر ماه اقامت اضافه، مبلغ ۱۰۰ ریال (۲۶.۶ دلار) بپردازد. از سوی دیگر، هر فرد موظف خواهد بود که برای روادید چند سفره سه ماهه ۵۰۰ ریال سعودی (معادل ۱۳۳.۳ دلار) بپردازد، این شخص اگر بخواهد مدت اقامت خود را یک ماه تمدید کند باید برای هر ماه اقامت اضافه ۲۰۰ دلار (۵۳.۳ دلار) پرداخت کند.

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا