دبیر ستاد مرکزی اربعین: ۳۶ زائر ایرانی بازداشت‌شده در عراق به کشور عودت داده شدند

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی از آزادی ۳۶ زائر بازداشت شده ایرانی در کشور عراق خبر داد و گفت: تمامی زائران اربعین حسینی باید مدارک قانونی به همراه داشته باشند.

موبنا – مجید آقابابایی درباره ۳۶ زائر ایرانی بازداشت شده در کشور عراق اظهار کرد: متاسفانه ۳۶ نفر از زائران ایرانی فاقد مدارک هفته گذشته با سوار شدن بر یک دستگاه تریلی از مرز ایران عبور کرده و قصد زیارت عتبات عالیات را داشتند که توسط ماموران انتظامی کشور عراق دستگیر شدند.

وی ادامه داد: نیروهای عراقی این ۳۶ زائر بدون مدارک را بازداشت کرده و مسئولان کشورمان را در این مورد آگاه کردند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: پس از بازداشت این زائران فاقد مدارک مسئولان و سفیر کشورمان در عراق رایزنیهای لازم برای آزادی این زائران آغاز کردند.

آقابابایی افزود: خوشبختانه با تلاشهای انجام شده و مساعدت مسئولان عراقی این ۳۶ زائر فاقد مدارک لازم پس از چند روز بازداشت، آزاد و به کشور عودت داده شدند.

وی عنوان کرد: خواهشمندیم تمامی زائران اربعین حسینی مدارک قانونی اعم از ویزا، گذرنامه و بیمه را به همراه داشته باشند و به توصیه‌های ستاد مرکزی اربعین توجه کنند؛ امسال به هیچ عنوان اجازه خروج به زائران فاقد مدارک داده نمی‌شود و مسئولان عراقی هم در صورت مشاهده زائران بدون مدارک با آنها برخورد خواهند کرد.

حسن قشقاوی معاون کنسولی وزارت امور خارجه پنجشنبه گذشته ضمن تاکید بر داشتن گذرنامه و ویزای قانونی گفته بود: متأسفانه ۳۶ نفر از زائران بدون ویزا و گذرنامه معتبر در ۴۸ ساعت گذشته در عراق بازداشت شده‌اند و رایزنیها برای آزادی آنان انجام می‌گیرد.

 منبع: تسنیم

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا