تاکید روسای مجلس ایران و سنای روسیه بر گسترش همکاری‌ها

روسای مجالس ایران و سنای روسیه طی دیداری بر گسترش روابط سیاسی، بین‌المللی، اقتصادی و مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

موبنا – علی لاریجانی که پس از دیدار با «والنتینا ماتزینکو»، رییس سنای فدراسیون روسیه در نشست خبری حاضر شده بود، طی سخنانی گفت: ما از اینکه رییس سنای روسیه دعوت ما را پذیرفت، خوشحالیم؛ آن هم در شرایطی که روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سال‌های اخیر گسترش یافته و به سطح مطلوبی رسیده است.

وی افزود: دو طرف اهتمام ویژه‌ای برای گسترش روابط در حوزه‌های مختلف دارند و در عین حال روابط پارلمانی دو کشور نیز از شرایط بسیار مطلوب و صمیمانه‌ای برخوردار است و امروز نیز با همین نگاه مذاکرات خوبی را داشتیم.

لاریجانی ادامه داد: گسترش روابط بین استان‌های مختلف ایران و روسیه پیشنهاد خوبی بود که امروز مطرح شد. همچنین همکاری در زمینه راه‌آهن و انرژی از جمله موضوعاتی بود که مطرح شد. همچنین در زمینه‌های مختلف دیگر نیز همکاری‌های دو طرف شکل بهتری خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برخی تحولات در صحنه بین المللی گفت: با توجه به این تحولات گفت‌وگوهای خوبی داشتیم و فکر می‌کنم از جهات مختلفی سفر امروز دارای اهمیت بود و گسترش روابط پارلمانی نیز در این زمینه مورد تاکید قرار گرفت.

در ادامه رییس سنای روسیه طی صحبت‌هایی گفت: روابط پارلمانی دو کشور شرایط خوبی دارد و من با صحبت‌های آقای لاریجانی در مورد سطح روابط و نوع آنها موافقم و روابط اقتصادی و تجاری و همین‌طور سیاسی دو کشور در شرایط مطلوبی است و در مدت اخیر نیز تحرک خوبی داشته و امروز گفت‌وگوهایی برای توسعه و گسترش این روابط انجام شد.

وی تاکید کرد: ما با جمهوری اسلامی ایران در جهت مبارزه با تروریست بین المللی همکاری‌های خوبی داریم و امیدواریم بتوانیم این همکاری‌ها را نیز گسترش دهیم و در بسیاری از موارد بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه مواضع مشترک یا نزدیک وجود دارد.

«ماتزینکو» تصریح کرد: پس از برجام شرایط و فضای خوبی برای گسترش روابط و همکاری‌ها ایجاد شده و امیدواریم بتوانیم با توجه به پتانسیل دو کشور در این مسیر حرکت کنیم.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا