مدیریت از راه دور!

یکی از کلید های اساسی برای مدیریت کسب و کار از راه دور، تقویت آن در بخش تدارکات است. کسب و کار هایی که در این بخش قوی هستند، حتی در غیاب مدیر نیز به سهولت کار می کنند و همه چیز منظم باقی می ماند.

موبنا – امروزه در دورانی زندگی می کنیم که عنوان “عصر تکنولوژی” به راستی مناسب آن است. با برخورداری از انواع و اقسام نحوه های ارتباطات، هر جای دنیا که باشد می توانید با نقطه ای که ده ها هزار کیلومتر از شما فاصله دارد ارتباط برقرار کنید و روز به روز هم کیفیت این ارتباط بیش از پیش می شود. اما با وجود این گونه امکانات، بسیاری از مدیر ها به دلیل ترس از دست دادن کنترل موثر خود بر کسب و کارشان حتی به سفر هم نمی روند! اما همه چیز را به راحتی می توان از راه دور هم مدیریت کرد بدون آن که کوچک ترین تغییری ایجاد شود تنها کافی است روش های درست چنین مدیریتی را بلد باشید.

دوران سکون به دلیل حفظ کنترل و قدرت خود بر کسب و کاری که تاسیس کرده اید، به پایان رسیده است. تکنولوژی و نرم افزار هایی که هر روز پیشرفته تر می شوند، حتی صنعت را هم دگرگون کرده اند. در نتیجه بهتر است در روش خود قدری بازنگری داشته باشید، اما همان طور که گفته شد پارامتر هایی وجود دارند که ابتدا باید از رعایت شدن آن ها اطمینان حاصل کنید. کسب و کارتان نباید تبدیل به مشکلی شود که شما را از انجام خیلی کار ها تنها به دلیل دور شدن از محیط کاری منع کند. با این وجود چطور می توان یک مدیر ماهر از راه دور بود؟ با ما همراه باشید.

+ تدارکات قوی

یکی از کلید های اساسی برای مدیریت کسب و کار از راه دور، تقویت آن در بخش تدارکات است. کسب و کار هایی که در این بخش قوی هستند، حتی در غیاب مدیر نیز به سهولت کار می کنند و همه چیز منظم باقی می ماند. برای مثال اگر محصولی خاص ارائه می دهید، پروسه ارسال کالا ها و رسیدگی به تقاضا های مشتریان همواره باید در کمال سرعت و دقت پیگیری شود. تیمی مطمئن و مسئولیت پذیر را برای این کار در نظر بگیرید. در این صورت دیگر لازم نیست نگران حضور دائمی خود در محل کارتان باشید.

+ دستیاران مجازی ماهر

همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، امروزه تکنولوژی در هر کسب و کاری از نکات ضروری قابل توجه است و نباید نسبت به آن سهل انگاری کرد. برای مثال وب سایت کسب و کارتان نقش موثری در جلب نظر مشتری و رضایت مندی آن ها دارد. به همین دلیل توصیه می شود که دستیار مجازی خود را نیز به دقت انتخاب کنید. حتی اگر حضور دائمی نیز داشته باشید، فرصت رسیدگی مستقیم به تمام بخش های کسب و کار خود را نخواهید داشت. در واقع بخش تدارکات و همچنین مدیریت صفحات مجازی یکی از با اهمیت ترین قسمت هایی است که آسودگی روانی از آن ها می تواند شما را تبدیل به مدیری موفق کند. در این شرایط دیگر حضور دائمی نیاز نیست و می توانید با خیال راحت به فعالیت های دیگر خود نیز رسیدگی کرده و برای آن ها وقت داشته باشید.

+ تعیین پارامتر

برای کسب و کار خود یک سری فاکتور های خاص تعریف کنید. این فاکتور ها در حقیقت سطح انتظارات شما از کیفیت و همچنین کمیت کار و در عین حال کارکنان را مشخص می کند. زمانی که چهارچوبی از پیش تعیین شده برای نحوه مدیریت خود و همچنین فعالیت تیمتان داشته باشید، امور با دقت و نظم بیشتری انجام خواهند شد. این چهارچوب حتی زمانی که حضور نداشته باشید نیز رعایت می شود و کسب و کارتان هیچ گاه از مسیر اهدافش به سبک مورد نظرتان خارج نخواهد شد.

+ رهبری تیم

باید قادر به انتخاب رهبری مناسب برای تیم کاری تان باشید. حضور چنین فردی بسیار الزامی است به ویژه برای مدیرانی که به اصطلاح “کنترل از راه دور” هستند. محدوده اختیارات این فرد نیز باید مشخص باشد، نه آنقدر کم باشد که نتواند به خوبی تیم را مدیریت کند و نه آنقدر زیاد باشد که بخواهید نگران جایگاه خود باشید. اصل اعتدال را در این مورد رعایت کنید. اصلا مهم نیست پروسه انتخاب فردی مناسب برای این نقش چه مقدار طول بکشد، دقت کنید که گزینشی اصولی و درست انجام دهید. بهتر است این انتخاب را از میان افراد تیمتان داشته باشید. لایق ترین و مناسب ترین فرد از نظر دارا بودن مهارت های رهبری و مدیریت را گزینش کنید.

با وجود رعایت تمام این فاکتور ها نیز ممکن است بعضی از مدیران نتوانند کسب و کار خود را از راه دور مدیریت کنند. لازم به ذکر است که چنین مدیریتی نیاز به تمرین و البته مهم تر از آن آمادگی روانی خواهد داشت. اما می توانید آن را امتحان کنید. به تدریج توانایی بیشتری برای پذیرش این نوع مدیریت بدون محدود کردن خود به محیط کسب و کارتان به دست خواهید آورد.

 منبع: پول نیوز

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا