عناصر داعش می‌آموزند که چگونه خود را پناهجو جا بزنند

گروه تروریستی داعش به عناصر خود هدفمندانه تعلیم می‌دهد تا بتوانند بدون جلب نظر خود را پناهجو جلوه دهند و از این طریق وارد اروپا شوند.

موبنا – سرویس اطلاعاتی آلمان در پایان ماه اکتبر هشدار داده است که عناصر گروه تروریستی داعش با دیدن آموزش، آمادگی می‌یابند تا بدون اینکه کسی هویت اصلی آنها را بشناسد به عنوان پناهجو وارد اروپا شوند.

روزنامه «دی‌ولت» با استناد به این گزارش سرویس اطلاعاتی آلمان، نوشته است: داعشی‌ها از جمله آموزش می‌بینند که چه رفتاری داشته باشند تا هنگام بازجویی به وسیله پلیس یا موقعی که می‌خواهند درخواست پناهندگی بدهند به عنوان پناهجوی معمولی شناخته و پذیرفته شوند.

به نوشته دی‌ولت، سازمان اطلاعاتی آلمان به پرسش‌های این روزنامه درباره جزئیات این امر پاسخ نداده است.

دی‌ولت می‌نویسد که تمامی ۹ نفری که مظنون به دست داشتن در حمله‌های تروریستی در پاریس در سال گذشته (۲۰۱۵) بودند، زیر لوای پناهجویی به اروپا آمده بودند.

درست یک سال پیش، در روز ۱۳ نوامبر سال ۲۰۱۵، تیراندازی در یک سالن کنسرت و در یک رستوران و همچنین انفجار بمب در یک بار در پاریس ۱۳۰ کشته برجای گذاشت.

هنوز هم پلیس نتوانسته سازنده احتمالی بمبی که سال گذشته در پاریس منفجر شد را پیدا و دستگیر کند. گفته می‌شود که او در ماه اکتبر سال ۲۰۱۵ از طریق مسیر بالکان و اتریش خود را به آلمان رسانده است؛ سپس «صالح عبدالسلام»، که شهروند فرانسوی بوده و در این میان دستگیر شده دنبال او و دو مرد دیگر رفته که در هتلی در شهر «اولم» آلمان اقامت داشته‌اند.

طبق این گزارش، بازرسان پلیس حدس می‌زنند که سازنده احتمالی بمب منفجر شده در پاریس به سوریه فرار کرده باشد.

 منبع: ایلنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا