بازگشت روحانی به تهران

دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان که صبح روز یکشنبه به منظور افتتاح چندین طرح بزرگ عمرانی از طریق فرودگاه بین المللی اهواز وارد استان خوزستان شده بود یکشنبه شب از طریق فرودگاه آبادان به تهران بازگشت.

موبنا – دکتر روحانی در این سفر چند طرح بزرگ اقتصادی از جمله بهره برداری از سه گام در میادین نفتی یادآوران، یاران شمالی و آزادگان شمالی در غرب کارون به ظرفیت استخراج ۲۰۰ هزار بشکه در روز ، مرکز CTC راه آهن تهران اهواز با حجم سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریال، طرح آبرسانی به دشت آزادگان، هویزه ، رفیع ، شرق اهواز در قالب طرح آبرسانی غدیر و پایانه مرزی شلمچه با حجم سرمایه گذاری ۲۷۶ میلیارد ریال را افتتاح کرد.

دکتر روحانی ضمن بازدید از پایانه مرزی شلمچه و نیاز دیدار با چندین موکب دار مستقر در شلمچه زائران عتبات عالیات را در ذاین مرز بدرقه کرد.

وزرای کشور، راه و شهرسازی، نفت و نیرو در این سفر رئیس جمهوری را همراهی کردند.

رئیس جمهوری در فرودگاه اهواز در جمع مدیران و مسئولان خوزستان گفت: این دومین بار است که به خوزستان سفر می کنم و در این سفر به دنبال بررسی پروژه های اجرایی شده و میزان محقق شدن طرح های سفر اول به این استان هستم.

وی افزود: در این سفر به بدرقه کاروان عظیم حسینی در شلمچه خواهیم رفت و افتتاح پایانه مرزی این پایانه در دستور کار قرار دارد.

روحانی ادامه داد: همچنین توجه به مساله آب خوزستان که بسیار اهمیت ویژه ای دارد در دستور کار است و پروژه های آب شرق اهواز و دشت آزادگان، و نیز سیستم کنترل جدید راه آهن جنوب مورد بهره برداری قرار می گیرند.

رئیس جمهوری گفت: مهمترین کارهای نفتی در خوزستان یعنی طرح های یادآوران، آزادگان و یاوران مورد بهره برداری قرار می گیرند و همچنین از بخشی از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی خوزستان که بیش از ۲۰۰ هزار هکتار آن عملیاتی شده دیدن می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی رئیس جمهوری، نخستین سفر خود را به خوزستان در تاریخ ۲۵ دی ۱۳۹۲در قالب نخستین سفر استانی دولت یازدهم انجام داد.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا