انفجار مین دوران جنگ تحمیلی جوان ۲۳ساله را مصدوم کرد

فرماندار مریوان گفت که بر اثر انفجار یک قبضه مین به جامانده از دوران جنگ تحمیلی در روستای ‘سردوش’ این شهرستان یک جوان ۲۳ ساله مصدوم شد.

موبنا – محمد فلاحی روز یکشنبه اظهار کرد: این جوان ۲۳ ساله پس از پیدا کردن این قبضه مین با دستکاری و ضربه زدن به آن، باعث انفجار آن شد.

وی اضافه کرد: بر اثر انفجار این قبضه مین، این فرد از ناحیه ۲ چشم و دست جراحات زیادی برداشته و برای مداوا به بیمارستان بوعلی مریوان انتقال داده شده است.

وی با بیان اینکه مین و مواد منفجره عمل نکرده به شکل پراکنده در مناطق مرزی مریوان و روستاهای اطراف آن وجود دارد از مردم و ساکنان مناطق مرزی خواست از تردد در نقاط ناشناخته مرزی خودداری کنند.

وی از مردم و روستائیان مرزنشین مریوان درخواست کرد از دست زدن، جا به جایی و انتقال این مواد و جمع آوری ضایعات جنگی و نگهداری آنها خودداری کنند.

وی از گردشگران و مهمانان این منطقه خواست از رفتن به مناطق آلوده به مین خودداری کرده و قبل از رفتن به این مناطق از مسئولان و مردم محلی اطلاعات و آگاهی های لازم را دریافت کنند.

شهریور ماه امسال نیز انفجار یک قبضه مین به جامانده از جنگ تحمیلی در گردنه ‘تته ‘ بخش اورامان شهرستان سروآباد باعث مصدومیت سه نوجوان و قطع شدن پای راست یکی از آنها شد.

استان کردستان با ۲۷۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، در چند سال گذشته به دفعات شاهد انفجار مین به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی بوده است.

روستای سردوش در ۲۵ کیلومتری غرب مریوان قرار دارد و شهرستان مرزی مریوان در ۱۳۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان و هم مرز با اقلیم کردستان عراق واقع شده است.

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا