اولین خلبان زن جنگنده چینی جان خود را از دست داد

«یو شو» ۳۰ ساله، اولین زنی که خلبانی جنگنده «جی ـ ۱۰» چین را بر عهده داشت در یک سانحه هوایی جان خود را از دست داد.

موبنا – این حادثه در جریان تمرینات هوایی این جنگنده و زمانی که وی همراه با یک خلبان دیگر در کابین بودند، اتفاق افتاد.

گزارش ها حاکی است که خلبان مرد این جنگنده در حین سانحه و قبل از برخورد هواپیما با زمین در روز شنبه توانسته است با چتر نجات از هواپیما خارج شود اما خلبان زن جان خود را از دست داده است.

«یو شو» متولد استان «سی چوان» در جنوب غرب چین عضو تیم اکروبات و نمایش هوایی چین بود و از او به عنوان یکی از معدود زنانی یاد می شود که قابلیت پرواز با جنگنده ساخت چین را داشته است.

این حادثه در استان «خه بی» در شمال چین و ظاهرا در مراسمی به مناسبت روز نیروی هوایی ارتش جمهوری خلق چین رخ داده و نیروی هوایی مرگ این خلبان را با انتشار بیانیه ای باعث تاثر دانسته و تسلیت گفته است.

گزارش خبرگزاری شین هوا حاکی است که او سال ۲۰۰۵ میلادی به نیروی هوایی ملحق شد و پس از چهار سال یکی از ۱۶ زن خلبانی بود که می توانست با جنگنده پرواز کند.

تیم آکروبات و نمایش هوایی چین که بسیار شناخته شده می باشد در جریان نمایشگاه هوایی بین المللی «جوهای» در ابتدای ماه جاری میلادی نیز برنامه نمایشی اجرا کرد.

این تیم از سال ۱۹۶۲ میلادی تشکیل شد و به دنبال آن پایگاه ویژه ای برای استقرار آن در شهر «تیان جین» واقع در ۱۰۰ کیلومتری شرق شهر پکن پایتخت چین ایجاد شد.

چین به غیر از این دارای دو تیم دیگر نمایش هوایی موسوم به بال آسمان ( اسکای وینگ ) و شاهین سرخ ( رد فالکون ) است که هر دو در سال ۲۰۱۱ میلادی تشکیل شده اند.

نیروی هوایی چین روز یازدهم نوامبر سال ۱۹۴۹ تشکیل شد و امسال مصادف با شصت و هفتمین سالگرد تاسیس آن است.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا