ورود سامانه بارشی جدید به کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ادامه کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، با شدت کمتر نسبت به امروز خبر داد.

موبنا – احد وظیفه ضمن اشاره به پایداری و سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی کشور، اظهار کرد: با توجه به این پایداری بر میزان غلظت آلاینده‌های جوی افزوده می‌شود؛ بنابراین کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه اصفهان، اراک، تهران، کرج و قزوین وجود دارد. فردا نیز آلودگی هوا در مناطق ذکر شده با شدت کمتری ادامه دارد.

وی همچنین از ورود یک سامانه بارشی جدید از روز چهارشنبه خبر داد و افزود: این سامانه از شمال غرب وارد کشور می‌شود و منجر به بارش پراکنده در شمال غرب خواهد شد.از اواخر وقت امروز تا صبح فردا در برخی مناطق گیلان و اردبیل بویژه جاده‌های کوهستانی وجود مه غلیظ منجر به کاهش دید افقی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، انتظار می رود با تقویت این سامانه، تا آخر هفته گستره بارش بخش هایی از غرب و سواحل دریای خزر را نیز در بر گیرد.

وظیفه درباره وضعیت جوی دو روز آینده استان تهران نیز توضیح داد و گفت: آسمان این استان در روز دوشنبه کمی ابری تا نیمه ابری خواهد بود. همچنین احتمال غبارمحلی و وزش باد نیز وجود دارد. بیشینه دما در این روز ۲۰ و کمینه آن نیز ۳ درجه بالای صفر پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در روز سه شنبه نیز استان تهران شاهد آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود. دمای هوا در سردترین ساعت روز به ۲ درجه و در گرمترین ساعت به ۱۸ درجه بالای صفر می‌رسد.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا