مسلمانان افغانستان تکیه‌ای جز ايران و آيت الله خامنه‌ای ندارند

دبیر كل حزب رفاه ملی افغانستان و حجه الاسلام شریفی از اعضای شورای مركزی آن حزب با حمیدرضا ترقی رئیس مركز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی دیدار و گفتگو كردند. در این دیدار جعفری با تمجید از حزب موتلفه اسلامی بعنوان حزبی با تجربه نیم قرن مبارزه و فعالیت سیاسی خواستار توسعه روابط بین …

دبیر كل حزب رفاه ملی افغانستان و حجه الاسلام شریفی از اعضای شورای مركزی آن حزب با حمیدرضا ترقی رئیس مركز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی دیدار و گفتگو كردند.

در این دیدار جعفری با تمجید از حزب موتلفه اسلامی بعنوان حزبی با تجربه نیم قرن مبارزه و فعالیت سیاسی خواستار توسعه روابط بین دوحزب در مسایل سیاسی و منطقه ای شد.

جعفری ضمن تشریح شرایط سیاسی افغانستان، نگرانی حزب خود را از رشد گروههای تروریستی و افراطی در افغانستان ابراز و با تكریم جایگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی بعنوان ولی امر مسلمین جهان در وحدت امت اسلامی، افزود: ما از جمهوری اسلامی ایران بخاطر پناه دادن به مهاجرین افغانستان در طی این سالها تشكر می كنیم و از حزب موتلفه اسلامی می خواهیم كه صدای مسلمانان افغانستان را بگوش رهبر معظم انقلاب اسلامی برساند كه ما تكیه ای جز ایران و ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت اله العظمی خامنه ای نداریم، ما پیرو نهضت امام و انقلاب اسلامی هستیم و بیداری اسلامی را مرهون هدایتهای مقام معظم رعبری می دانیم.

حمیدرضا ترقی رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی نیز در این دیدار با عرض خیر مقدم به دبیر كل و عضو شورای مركزی حزب رفاه ملی افغانستان، ضمن تشریح تجربیات ۵۰ ساله موتلفه اسلامی در عرضه سیاسی قبل و بعد از انقلاب اسلامی، مردم افغانستان را مثل برادران و خواهران ایرانی دانست و آمیختگی زندگی مهاجرین افغان با مردم ایران را موجب عمیق شدن پیوند فرهنگی و دینی و اقتصادی و سیاسی بین دو ملت بیان کرد.

ترقی وحدت گروههای اسلامی در شرایط كنونی افغانستان را مهمترین عامل برای مقابله با توطئه های بیگانگان علیه ملت افغانستان دانست و افزود: دیدار رئیس جمهور افغانستان با مقام معظم رهبری و هدایت های معظم له نشان از عمق روابط دو ملت و دو دولت دارد .

وی ضمن حمایت و تشکر از مخالفت حزب رفاه ملی با پیمان امنیتی افغانستان با آمریکا اظهار داشت: لازم است احزاب دو كشور در آینده تعاملات بیشتری داشته و اهداف مشتركی را در اتحادیه احزاب سیاسی آسیا و احزاب اسلامی جهان دنبال نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا