ساکنان ونیز شهر را ترک کردند

شهروندان ونیز با تجمع در میدان تاریخی این شهر، نسبت به افزایش هزینه‌های زیاد زندگی و صدمات صنعت گردشگری به ونیز دست به تظاهرات زدند.

موبنا – به نقل از دیلی تلگراف، مردم شهر تاریخی و گردشگری ونیز همزمان با پدیده سالانه بالا آمدن سطح آب، با بیرون آوردن چمدان‌های خالی اعتراض خود را نسبت به مشکلات زندگی در این شهر نشان داده و به صورت نمادین شهر را ترک کردند.

اعتراض ساکنان شهر ونیز از این جهت است که سیاست‌های مقامات این شهر تاریخی همواره در جهت رفع نیاز سالانه ۲۰ میلیون گردشگری است که از ونیز دیدن می‌کنند، از این رو هزینه زندگی، تهیه غذا و دیگر ضروریات برای ساکنان اصلی ونیز بسیار دشوار شده است.

«آندرا کاستلی»، یکی از شهروندان ونیز معتقد است: این تظاهرات اعتراض نسبت به ورود گردشگر نیست، بلکه اعتراض به سیاست‌هایی است که در ۴۰ سال اخیر در شهر دنبال شده است. ما نمی‌خواهیم شهر را ترک کنیم، چون ونیزی هستیم و می‌خواهیم اینجا زندگی کنیم؛ بنابراین از مقامات شهر درخواست می‌کنیم برای ماندن در ونیز به ما کمک کنند.

«کاستلی» که از رهبران این تمجع اعتراضی در ونیز است، لباسی شبیه دوک‌های ونیز پوشیده و در حالی که سوار بر قایقی بود، به صورت نمادین از شهر خارج شد.

«سباستین جیورجی» یکی دیگر از ساکنان شهر می‌گوید سالانه هزار نفر از ونیزی‌ها، این شهر را ترک می‌کنند.

جمعیت ونیز در طول ۶۰ سال گذشته از ۱۷۵ هزار نفر به ۵۵ هزار نفر کاهش یافته است، اما این شهر همچنان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان است.

با توجه به حضور بی‌شمار گردشگران در شهر توریستی ونیز، مسئولان گردشگری ایتالیا از تعیین محدودیت روزانه برای حضور گردشگران خارجی به این منطقه صحبت به میان آورده‌اند؛ این درحالی است که این طرح هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.

طبق آمار، روزانه ۷۰ هزار گردشگر از ونیز دیدن می‌کنند.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا