لاریجانی: حقوق مدیران در طرح مجلس حدود ۱۲ میلیون تومان است نه ۲۰ میلیون

در نظر گرفتن حداکثر حقوق مقامات و مسئولان به میزان ۲۰ میلیون تومان در طرح مذکور با شفاف سازی دریافتی مدیران همخوانی ندارد و بهتر است به نظر دولت که مبنی بر حداکثر حقوق ۱۰ میلیونی است اکتفا کرد.

موبنا – رئیس مجلس گفت:حداکثر حقوق ۲۰ میلیونی برای مقامات خلاف است چراکه در ماده ۲ طرح مجلس حدود ۱۲ میلیون برای مدیران در نظر گرفته شده است.

محمد دهقان نماینده مردم طرقبه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۳ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد، در تذکری شفاهی گفت: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مسئول رسیدگی به شکایات است و در آیین نامه و قانون اساسی در مورد اینکه این کمیسیون بتواند طرحی را بررسی و تصویب کند ماده‌ای وجود ندارد بنابراین این طرح مهم نیز می بایست به کمیسیون اجتماعی ارجاع می شد.

وی رسیدگی به طرح مذکور در کمیسیون اصل ۹۰ را خلاف قانون اساسی و آیین نامه دانست و ادامه داد: در نظر گرفتن حداکثر حقوق مقامات و مسئولان به میزان ۲۰ میلیون تومان در طرح مذکور با شفاف سازی دریافتی مدیران همخوانی ندارد و بهتر است به نظر دولت که مبنی بر حداکثر حقوق ۱۰ میلیونی است اکتفا کرد.

علی لاریجانی رئیس جلسه در پاسخ به تذکر محمد دهقان گفت: با توجه به آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و قانون اساسی همه کمیسیونها می توانند طرحها و لوایحی که به آنها ارجاع داده شده است را بررسی کنند و کمیسیون اصل ۹۰ از این قانون مستثنی نیست اما برای کمیسیون اصل ۹۰ علاوه بر این وظیفه تأکید شده تا شکایت واصله را هم بررسی کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص حداکثر حقوق مقامات و مسئولان گفت: حداکثر حقوق ۲۰ میلیونی برای مقامات خلاف است، در ماده ۲ این طرح نیز به میزان ۲ برابری حقوق مقامات تأکید شده که حدود ۱۲ میلیون تومان می شود و قرار نیست حقوق ۲۰ میلیونی برای مقامات در این طرح تعریف شود.

 منبع: تسنیم

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا