خط آهن اهواز – دزفول بزودی اجرا می شود

وزیر راه و شهرسازی در آئین افتتاح مرکز کنترل و ترافیک راه آهن تهران – جنوب (CTC) در اهواز گفت: خط آهن اهواز – دزفول در آینده ای نزدیک اجرا و به بهره برداری می رسد.

موبنا – عباس آخوندی پیش از ظهر یکشنبه در این مراسم که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد افزود: حجم ترافیک در اهواز و اطراف آن به علت تردد بالای خودروها بسیار بالا است به همین دلیل راه اندازی خطوط آهن می تواند این ترافیک را کاهش دهد.

وی افزود: مدتی قبل راه آهن اهواز – بندرامام خمینی را دو خطه کردیم و این امر باعث شد سرعت قطارها در این مسیر به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برسد.

وی گفت: این در حالی است که هیچ خودروئی در کشور نمی تواند با چنین سرعتی کالا و مسافر را جابه جا کند.

آخوندی بیان کرد: هم اکنون هشت قطار در مسیر ریلی اهواز – بندرامام خمینی در حال فعالیت هستند که امکان افزایش آنها نیز وجود دارد.

ویر راه و شهرسازی بیان کرد:از استاندار خوزستان نیز خواسته ایم برخی ماموریت های دولتی را از طریق راه آهن اهواز – بندرامام خمینی انجام دهند تا بتوان در هزینه صرفه جویی کرد.

آخوندی بیان کرد: به زودی مسیر ریلی اهواز – دزفول هم راه اندازی می شود تا بتوانیم به صورت ایمن اقدام به جابه جایی کالا و مسافر در این مسیر بکنیم.

رئیس جمهوری کشورمان به همراه وزرای نفت، نیرو، کشور و راه و شهرسازی روز یکشنبه برای افتتاح چند طرح مهم اقتصادی وارد استان خوزستان شد و در فرودگاه مورد استقبال جمعی از مسئولان استان قرار گرفت.

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا