وزیر ارتباطات: تاکنون خبری درباره فیلتر شدن تلگرام نشنیده ام

چند روزی است برخی از رسانه‌ها خبر از ورود رقیب تلگرام داده‌اند و در این خصوص نوشته‌اند یک پیام‌رسان بومی (سروش) با پشتیبانی و حمایت صدا و سیما می‌خواهد جایگزین تلگرام شود و در صورت جایگزینی، این شبکه اجتماعی پرطرفدار در کشور فیلتر خواهد شد.

موبنا – محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در این باره ابراز بی‌اطلاعی کردند.

واعظی وزیر ارتباطات در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات درباره این شایعات گفت: خبر فیلتر شدن تلگرام و جایگزین شدن یکی از شبکه‌های اجتماعی داخلی به جای آن را تنها در نمایشگاه مطبوعات شنیدم و باید بگویم من اطلاعی دراین باره ندارم و تاکنون خبری درباره فیلتر شدن تلگرام نشنیده ام.

ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز در حاشیه نمایشگاه مطبوعات درباره بحث جایگزین شدن شبکه اجتماعی داخلی به جای تلگرام گفت: در بحث شبکه‌های اجتماعی نمی‌توان چیزی را از بالا دیکته کرد تا شبکه‌ای را جایگزین شبکه دیگری کنند چرا که همانگونه که از نام این شبکه‌ها پیدا است اجتماعی است، یعنی با مردم سر و کار دارد و از سوی مردم انتخاب می‌شود. فیروزآبادی افزود: اکنون در کشور بیش از ۲۰۰ شبکه اجتماعی وجود دارد و فعال هستند و اینکه چه شبکه‌ای انتخاب شود را مردم تعیین می‌کنند.

 منبع: ایران

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا