ابتکار: ایران رتبه ۹ انتشار گازهای گلخانه ای در جهان را دارد

سال هاست که اقتصاد و محیط زیست کشور از الگوی غلط مصرف انرژی رنج می‌برد و ما تا ۹ برابر اروپا انرژی مصرف می‌کنیم، که نتیجه آن عوارضی مانند آلودگی هوا بوده است.

موبنا – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ایران رتبه ۹ انتشار گازهای گلخانه ای در جهان را دارد گفت: اقتصاد و محیط زیست ما از الگوی غلط مصرف انرژی رنج می برد و بیش از اروپا انرژی مصرف می کنیم.

معصومه ابتکار روز یکشنبه که به عنوان نماینده دولت در موافقت از لایحه موافقتنامه پاریس در مجلس شورای اسلامی سخنرانی می کرد با بیان اینکه این لایحه جنبه ملی دارد؛ گفت: سال هاست که اقتصاد و محیط زیست کشور از الگوی غلط مصرف انرژی رنج می‌برد و ما تا ۹ برابر اروپا انرژی مصرف می‌کنیم، که نتیجه آن عوارضی مانند آلودگی هوا بوده است.

وی ادامه داد: ایران رتبه ۹ در انتشار گازهای گلخانه‌ای را دارد و ما براساس سیاست های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب در اصلاح الگوی مصرف پیش می رویم و آن را در دستور کار قرار داده ایم.
به همین دلیل اقتصاد و محیط زیست ما از الگوی غلط مصرف انرژی رنج می‌برد و ما بیش از اروپا انرژی مصرف می‌کنیم.

معاون رییس جمهوری اظهارداشت: دولت برنامه اقتصاد کم کردن کربن را به تصویب رسانده است و برای کاهش شدت انرژی، کاهش گازهای گلخانه ای و آلودگی هوا نیز برنامه هایی ارائه شده که در این لایحه خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران توانسته مساله گرد و غبار را هم به عنوان یک مساله زیست محیطی لحاظ کند.

وی با تاکید براینکه افزایش دما، خشکسالی و شرایط ویژه آب و هوایی در ایران یکی از نتایج تغییر اقلیم است، خاطر نشان کرد: ما با پیوستن به این توافق می‌توانیم برای جبران خسارت ها، حفظ تالاب‌ها و جنگل‌ها اقدامات موثری را انجام دهیم.

ابتکار تصریح کرد: ایران صد و ششمین کشور دنیاست که به این توافق می‌پیوندد و امیدوارم که جمهوری اسلامی ایران برای حفظ منافع خود و هم راستا با جامعه جهانی گام‌های خوبی را بردارد.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا