مایکل مور مقابل ترامپ می‌ایستد

مایکل مور فیلم جدیدش را به صورت یک اجرای تک نفره درباره تبلیغات ترامپ برای انتخابات ساخت.

موبنا – مایکل مور مستندساز آمریکایی اعلام کرده قصد دارد جنبشی شبیه «تسخیر وال‌استریت» برابر دونالد ترامپ رییس جمهوری جدید آمریکا ایجاد کند.

به نقل از سی‌ان‌ان، مایکل مور در روزهای اخیر پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سعی کرد هم به صورت شخصی و هم با فیلم مستند جدیدش با عنوان «ترامپ لند» هشدار دهد که هیلاری کلینتون در خطر است و ممکن است انتخابات را به ترامپ واگذار کند و حال او می‌گوید من که گفته بودم!

وی در مصاحبه‌ای در این باره گفته است: اما گفتن این که من هشدار داده بودم حال مرا خوب نمی‌کند. هیچوقت بیش از این دلم نمی‌خواست اشتباه کرده باشم. من فقط لس آنجلس یا نیویورک را ندیده بودم بلکه در جاهای دیگر هم بودم و حتی غرب میانه را ایالت‌های برکسیت خواندم.

مایکل مور فیلم جدیدش را به صورت یک اجرای تک نفره درباره تبلیغات ترامپ برای انتخابات ساخت. او فیلمش را به سرعت برای نمایش اینترنتی و اکران در سینماها آماده کرد و فیلم را در شرایطی اکران کرد که کلینتون در بسیاری از نظرسنجی‌ها از ترامپ جلوتر بود. در آن زمان مور با این فیلم به هراس افکنی و فرصت طلبی متهم شد. حتی بسیاری از شوهای شبانه نمی‌خواستند میزبان او باشند که داشت برای روی کار آمدن ترامپ هشدار می‌داد.

او به تازگی گفته است: موقعیت دشواری بود و کسی نمی‌خواست به من گوش کند اما من به طور مشخص کسی را مقصر نمی‌دانم. رسانه برای خودش روالی داشت که می‌خواست همان را درباره هیلاری دنبال کند و روایت خودش را بگوید. آنها نمی‌خواستند چیزی آنها را از مسیرشان منحرف کند.

وی در ادامه گفت: احساس می‌کنم همه دوست داشتند آرای ترامپ را کمتر در نظر بگیرند و حامیان هیلاری هم آماده بودند تا آواز پیروزی سر دهند.

مایکل مور همیشه درباره انتخابات فیلم ساخته است که «فارنهایت ۱۱/۹» در سال ۲۰۰۴ و «سیکو» در سال ۲۰۰۷ و «بعد کجا را اشغال کنیم» در سال ۲۰۱۵ از جمله آنها بوده‌اند و «ترامپ‌لند» هم در همین فصل انتخابات اکران شد.

مور گفت معتقد است این فیلم نشان می دهد که چه فاصله‌ای بین غرب میانه با نظرات دموکرات‌ها وجود داشت.

حالا مور می گوید می خواهد با مردمی باشد که علیه ترامپ تظاهرات می‌کنند و اعتراض خود را به او نشان می‌دهند. او می گوید: می‌تواند یک جنبش میلیونی شبیه همان «تسخیر وال استریت» ایجاد شود. وی می افزاید: من حرف هیچ یک از آدم‌هایی را که می‌گویند باید ۴ سال با ترامپ سر کنیم باور ندارم. این مرد هیچ ایدئولوژی ندارد. تنها چیزی که او به آن باور دارد دونالد ترامپ است و این یک بلیت یک طرفه است.

مایکل مور در گفتگو با هافینگتون پست گفت: وقتی آمریکا به عراق حمله کرد ما باید اعتراض می‌کردیم اما نکردیم اما این بار به تلاشمان ادامه می‌دهیم. آنقدر ادامه می‌دهیم تا او را از کار برکنار کنیم.

او که به تظاهرکنندگان در نیویورک ملحق شده بود در گفتگو با سی ان ان گفت ما یک موج انسانی هستیم و در کنار مردمی هستیم که از آینده‌شان نگرانند.

 منبع: مهر 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا