پوتین: غول مسافربری روسیه آماده پرواز شد

هواپیمای جدید مسافربری روسیه به نام «ام اس -۲۱-۳۰۰» که یکی از طرح های این کشور برای حضور در بازار پرسود هوانوردی جهان و رقابت با شرکت های غربی به شمار می رود برای آزمایش هوایی آماده شده است.

موبنا – روسیه تا کنون دو فروند از هواپیمای مسافری «ام اس -۲۱-۳۰۰» ساخته است.

پایگاه خبری کاخ کرملین روز شنبه با اشاره به گزارش ارائه شده به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نوشته است: یکی از هواپیماها آماده پرواز است و پس از برنامه ریزی های لازم از ماه آینده (دسامبر) آزمایش بخش هایی از آن از جمله بدنه، تجهیزات ویژه هدایت و شاسی هواپیما انجام می گیرد و ماه ژانویه سال آینده نیز برای پرواز آزمایشی آماده می شود.

بنا به گزارش اعلام شده، همچنین ساخت سومین هواپیما از این نوع در حال انجام است.

به گزارش رسانه ها، روسیه که تاکنون نتوانسته صنعت هواپیماسازی غیرنظامی خود را همپا یا حداقل با فاصله کم از دیگر بخش های صنعتی این کشور وارد بازارهای جهانی کند، با طراحی و ساخت هواپیمای جدید امیدوار است بتواند موفق شود، هر چند برای بازاریابی موفق و رقابت با بوئینگ و ایرباس راه سختی پیش رو دارد.

هواپیمای جدید روسی در دو مدل با گنجایش ۱۳۲ تا۱۶۵ سرنشین و ۱۶۳ تا ۲۱۱ مسافر ساخته می شود که قابل بهره برداری در مناطق دارای آب و هوای گوناگون است.

شرکت هواپیماسازی ایرکوت نخستین قرارداد فروش هواپیمای ام اس ـ۲۱ ـ ۳۰۰ را با شرکت ایروفلوت روسیه امضا کرده که بر اساس آن ۱۷۵ فروند هواپیما به این شرکت می فروشد.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا