ترامپ: حمله ما به سوریه موجب درگیری با روسیه می‌شود/ ایران به فضل ما قدرتش زیاد شده است

الآن از شورشیان علیه سوریه حمایت می‌کنیم بدون اینکه بفهمیم آنها چه‌کسانی هستند! اگر ایالات متحده به (نظام) اسد حمله کند این امر به درگیری با روسیه می‌انجامد».

موبنا – رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا با اعلام اینکه به‌زودی با رئیس‌جمهوری روسیه تماس تلفنی برقرار می‌کند، متذکر شد جنگ ایالات متحده علیه نظام دمشق به درگیری با روسیه منجر خواهد شد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه «وال استریت ژورنال» اعلام کرد که پیامی «فوق‌العاده» از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه دریافت کرده و به‌زودی با پوتین تماس تلفنی برقرار خواهد کرد.

ترامپ درخصوص موضعش درقبال سوریه نیز گفت: «من دیدگاه متفاوتی نسبت به بسیاری درقبال اوضاع سوریه دارم؛ سوریه با داعش می‌جنگد و ما خواهان رهایی از داعش هستیم. روسیه در حال حاضر متحد نزدیک سوریه است… ایران نیز است که به‌فضل ما قدرتش زیاد شده است، آن نیز همپیمان سوریه است… الآن از شورشیان علیه سوریه حمایت می‌کنیم بدون اینکه بفهمیم آنها چه‌کسانی هستند! اگر ایالات متحده به (نظام) اسد حمله کند این امر به درگیری با روسیه می‌انجامد».

پیش از این نیز روزنامه انگلیسی «گاردین» نوشت: پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امیدهای معارضان سوری به پیروزی در جنگ داخلی علیه نظام سوریه را بر باد داد.

گاردین با اشاره به اینکه ترامپ به حمایت‌های آمریکا از معارضان سوری پایان خواهد داد، متذکر شد: «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای اسد از آمادگی دمشق برای همکاری با رئیس‌جمهوری جدید آمریکا خبر داده است مشروط بر اینکه سیاست‌های آن با سیاست‌ها و اهداف دمشق همخوانی داشته باشد.

 منبع: تسنیم

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا