وزیر خارجه آلمان: دولت فدرال آلمان ناچار است که با دولت جدید آمریکا همکاری کند/ پس‌لرزه‌های این انتخابات به اروپا نیز خواهد رسید

من نتیجه انتخابات روز سه شنبه را قبول دارم و همچنان معتقدم که آمریکا شریک بسیار مهمی است به همین خاطر ما به دنبال راه‌هایی برای همکاری با ترامپ هستیم.

موبنا – وزیر امور خارجه آلمان از عذرخواهی از رئیس جمهور جدید آمریکا به خاطر آنکه وی را “سخنران اظهارات تنفرآمیز” خطاب کرده بود، امتناع کرد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، در حالی که رهبران جهان برای تبریک به دونالد ترامپ به خاطر پیروزی غیرمنتظره‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صف کشیده‌اند، فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان تمایلی به این کار ندارد.

در جریان مصاحبه‌ای از فرانک والتر اشتاین مایر سوال شد که آیا در حال حاضر که مجبور است با ترامپ در امور بین‌المللی همکاری کند، از وی عذرخواهی خواهد کرد یا خیر. اما اشتاین مایر همانند سایر سیاستمداران به خوبی می‌داند که چطور از پاسخ دادن به یک سوال طفره برود.

وی در این مصاحبه با شبکه ان.تی.وی گفت: ما تاکنون هرگز شاهد کمپین انتخاباتی در آمریکا یا اروپا نبوده‌ایم که در آن اختلافات میان نامزدهای سیاسی آنقدر عمیق باشد که رویارویی‌های شدیدی را چون رویارویی‌های فراموش نشدنی کمپین انتخاباتی اخیر آمریکا به وجود آورد.

اشتاین مایر افزود: اما دولت فدرال آلمان ناچار است که با دولت جدید آمریکا همکاری کند. قطعاً پس‌لرزه‌های این انتخابات به اروپا نیز خواهد رسید. تاکنون کاملاً مشخص شده که مشاوران سیاست خارجه ترامپ چه کسانی خواهند بود در نتیجه ما مجبوریم براساس آنچه در جریان کمپین انتخاباتی شنیده‌ایم، پیش برویم و تناقض‌های زیادی نیز در این بین وجود دارد.

وی ادامه داد: من نتیجه انتخابات روز سه شنبه را قبول دارم و همچنان معتقدم که آمریکا شریک بسیار مهمی است به همین خاطر ما به دنبال راه‌هایی برای همکاری با ترامپ هستیم.

اشتاین مایر درخصوص جنگ سوریه گفت: دستیابی به یک صلح موقت در سوریه دشوار است چراکه این صرفاً جنگ داخلی سوریه نیست بلکه دست‌های زیادی در این بازی وجود دارد که به فکر منافع خود هستند.

وی درخصوص رئیس جمهور شدنش گفت: تمرکز من بر کارهایم به عنوان وزیر امور خارجه است. رهبران حزبی مجدداً گردهم خواهند آمد و ما منتظر تصمیمات آنها و نتایج مذاکراتشان می‌مانیم.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا