هوای اراک ناسالم شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: شاخص ۲۴ ساعته کیفیت هوای اراک نیز ۷۱ گزارش شده که در این شرایط وضعیت سالم بوده است.

موبنا -مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کیفیت هوای اراک روز شنبه برای گروه های حساس جمعیتی در شرایط ناسالم قرار گرفت.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: بر اساس گزارش مرکز پایش کیفیت هوای اراک، در ساعت ۷ صبح روز شنبه میزان غلظت ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در هوای کلانشهر اراک ۳۶ میکروگرم بر متر مکعب بود که فراتر از استاندارد های مجاز است.

وی توضیح داد: استاندارد کشوری آلاینده گرد و غبار با قطر کمتر از دو نیم میکرون در هوا ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: شاخص ۲۴ ساعته کیفیت هوای اراک نیز ۷۱ گزارش شده که در این شرایط وضعیت سالم بوده است.

کارنامی اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده کیزان آلاینده های هوای کلانشهر اراک در چند روز آتی به دلیل پدیده وارونگی دما روند رو به افزایش خواهد داشت و توصیه می شود که تنها در شرایط ضروری خروج از منزل و حضور در مناطق رو باز و پرتردد شهری انجام شود.

به گزارش ایرنا، وی عنوان کرد: اراک به دلیل همجواری با تالاب کویری میقان، با تهدید چشمه های تولید غبار نمکی و ایجاد ریزگرد با منشاء محلی در کنار گرد و غبارهای وارداتی مواجه است و می طلبد که راهبردهای هدفمند برای مهار این کانون ها از سوی مسئولان با جدیت دنبال شود.

اراک تاکنون ۲ برنامه مصوب کاهش آلایندگی هوا در هیات دولت داشته است که به صورت کامل اجرایی نشده است.

کلانشهر اراک از ابتدای امسال تاکنون ۸۷ روز آلوده و سال گذشته در مجموع ۳۷ روز آلوده را در کارنامه خود به ثبت رساند.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا