کم تحرکی در ۸۰ درصد از جمعیت ایران

مدیرکل دفتر توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت که در حال حاضر طبق تحقیقات این وزارتخانه تنها حدود ۲۱ درصد از جمعیت کشور ورزش می کنند و بقیه دچار کم تحرکی هستند .

موبنا – محمد اسد عصر پنجشنبه در ساری افزود : وزارت ورزش و جوانان با همکاری فدراسیون ها و ۱۳ نهاد ، افزایش سالانه پنج درصدی جمعیت کشور به سمت ورزش را برنامه ریزی کرده است.

وی دلیل کم تحرکی و نپرداختن به ورزش را در جامعه ایرانی ناشی از نبود انگیزه در مردم برای پرداختن به ورزش اعلام کرد.

اسد گفت : ما از نظر دسترسی به امکانات و تجهیزات ورزشی در کشور مشکلی نداریم و امروزه این امکانات حتی در پارک ها و پارک محلات قابل دسترسی است، ولی انگیزه ورزشی در مردم وجود ندارد.

وی افزود : باید با کمک رسانه ها و نهادهای تاثیر گذار در جامعه به خصوص نهادهای فرهنگی ، اطلاع رسانی بیشتری در مورد مزایای پرداختن به ورزش در بین مردم صورت گیرد.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت : در سال های اخیر با کمک رسانه ها به خصوص رسانه ملی به امر ورزش همگانی به خصوص پیاده روی خانوادگی پرداخته شد، ولی همچنان باید این برنامه ها ادامه یابد.

اسد برگزاری جشنواره همگانی استعدادیابی ورزشی در استان ها و ورزش کارکنان دولت را از برنامه های اجرایی وزارت ورزش و جوانان برای ایجاد انگیزه ورزشی در جامعه برشمرد.

به گفته وی ، جشنواره همگانی استعداد یابی ورزشی در استان ها آذر ماه سال جاری اجرایی می شود و برای هر استان نیز بنا بر استعدادهای موجود ورزشی رشته ها انتخاب می شوند.

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا