ضرر بورس لندن به دلیل ترامپ

بازار سهام لندن و ارزش پوند روز جمعه همچنان متاثر از پیروزی شوک آور «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دستخوش نوسانات شدید بودند.

موبنا – ارزش شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن که در آن در هر روز کاری سهام ۱۰۰ شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت‌شده در بورس، ارزش‌گذاری و خریدوفروش می شود در پایان معاملات روز جمعه با حدود ۱.۴ درصد کاهش، ( ۹۷ واحد)، به ۶ هزار و ۷۳۰ واحد رسید.

این سقوط آزاد سبب شد ۲۴ میلیارد پوند از ارزش سهام شرکت های انگلیسی در بورس فوتسی ۱۰۰ لندن کاسته شود.

سقوط آزاد بازار سهام لندن در روز چهارشنبه به دنبال اعلام پیروزی ترامپ نیز سبب شده بود ۳۷ میلیارد پوند از ارزش سهام شرکت های انگلیسی در بورس فوتسی ۱۰۰ لندن کاسته شود.

شاخص سهام بورس فوتسی ۲۵۰ لندن نیز عصر روز جمعه با کاهش ۱.۲۱ درصدی مواجه بود و با ۲۱۴ واحد کاهش به ۱۷ هزار و ۴۴۴ واحد رسید.

در همین حال شاخص سایر بورس های مهم اروپایی در عصر روز جمعه ، ‘دکس ‘ آلمان، روند افزایشی و ‘ کک ۴۰ ‘ فرانسه و ‘آیبکس’ اسپانیا روند کاهشی داشتند.

در پایان معاملات روز جمعه، ارزش شاخص سهام ‘دکس ‘در بازار بورس فرانکفورت آلمان ۰.۳۶ درصد افزایش و شاخص سهام ‘کک ۴۰’ در بازار بورس فرانسه ۰.۹۲ درصد و شاخص بازار بورس اسپانیا موسوم به «آیبکس» ۱.۳۴ درصد کاهش یافتند.

ارزش پوند نیز در بعد از ظهر روز جمعه، در برابر دلار آمریکا با ۰.۲۹ درصد افزایش، در مقابل ۱.۲۵۹۱ دلار و همچنین با ۰.۶ افزایش در مقابل یورو، در مقابل۱.۱۵۹۸ یورو معامله شد.

در همین حال هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که بیش از دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک، بر اساس آن قیمت گذاری می شوند، عصر روز جمعه در بازار لندن، با حدود ۱.۱۰ دلار کاهش به ۴۴.۷۴ دلار رسید.

به گزارش منابع انگلیسی، بهای هر بشکه نفت شاخص آمریکا، ‘وست تگزاس اینترمیدییت ‘( دبلیوتی آی ) نیزه با ۱.۲۳ دلار کاهش به ۴۳.۴۳ دلار رسید.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا