صدور ویزای عراق در ۱۶ کنسولگری / قیمت ویزای عراق ۴۰ دلار

وزارت خارجه عراق امروز جمعه از راه اندازی ۱۶ واحد کنسولی برای صدور روادید زائران ایرانی خبر داد که قصد دارند برای انجام مراسم اربعین حسینی در عراق حضور داشته باشند.

موبنا – به گزارش پایگاه خبری ‘سومریه نیوز’ عراق ، سخنگوی وزارت خارجه عراق همچنین ارزش هر روادید را ۴۰ دلار اعلام کرده است.

‘احمد جمال’ سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد که این دفاتر صدور روادید در شهرهای مختلف ایران راه اندازی شده است.

‘جمال’ تاکید کرد که ۳۰۰ کارمند عراقی قرار است که در این دفاتر به سه میلیون زائر ایرانی خدمات ارائه کنند.

سخنگوی وزیر خارجه عراق تاکید کرد که کنسولگری های عراق در همه کشورهای جهان آماده خدمت رسانی و صدور روادید ویژه مراسم اربعین حسینی برای زائران محترم هستند که انتظار می رود شمار انها امسال به چهار میلیون نفر برسد.

این درحالی است که ‘حسین ذوالفقاری’ معاون امنیتی؛ انتظامی وزیر کشور ایران تاکید کرد که از ورود زائرانی که مجوزهای قانونی (روادید، گذرنامه و اسناد مسافرتی) ندارند به خاک عراق جلوگیری می شود.

به گفته رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی، از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته (۱۰ صفر مصادف با ۲۰ آبان) تعداد ۶۴۴ هزار و ۴۳۲ نفر از مرزهای زمینی و هوایی مشترک با عراق خارج شده اند که این آمار نسبت به سال گذشته در همین مدت ۱۱۷ درصد افزایش داشته است.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا