نگرانی رئیس کمیسیون اروپا از انتخاب ترامپ

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا با ابراز نگرانی از نتیجه انتخابات امریکا و رئیس جدید کاخ سفید گفت که انتخاب دونالد ترامپ ممکن است به روابط بین آمریکا و اتحادیه اروپا ضربه بزند.

موبنا – رسانه های غربی گزارش دادند: یونکر در یک سخنرانی در لوکزامبورگ گفته است: ‘لازم خواهد بود که به رئیس جمهوری منتخب یاد بدهیم اروپا چیست و چگونه کار می‌‎کند.

او گفت: ‘با انتخاب ترامپ این ریسک وجود دارد که روابط بین دو قاره [اروپا و آمریکا ] به طور ساختاری و مبنایی دچار آشفتگی شود.’

رئیس کمیسیون اروپا گفته است: ‘به طور کلی آمریکایی‌ها اعتنایی به اروپا ندارند. در مورد آقای ترامپ هم به گمانم او فکر می‌کند بلژیک یک روستایی جایی در اروپا است.’

‘صادقانه نظرم را می‌خواهید؟ با آقای ترامپ دو سال وقتمان تلف می‌شود در حالی که او دور دنیایی که نمی‌شناسد می‌چرخد.’

پیشتر ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا و دونالد تاسک رئیس شورای اروپا از دونالد ترامپ دعوت کردند در نشست اروپا- آمریکا شرکت کند.

این در حالی است که برخی از رهبران اروپا پس از پیروزی ترامپ بالحنی محتاطانه با این مساله برخورد کردند از جمله فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان گفته است باید پیروزی ترامپ را پذیرفت اما این چیزی نیست که بیشتر آلمانی ها خواهان آن باشند.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه به ترامپ تبریک گفته اما تاکید کرده است که با این انتخابات آمریکا ‘دوره‌ای از بلاتکلیفی’ آغاز می‌شود و به همین دلیل باید رویکردی همراه با ‘روشن‌بینی و شفافیت’ در قبال آن داشت.

 منبع:  ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا