صدور گذرنامه در کمتر از یک روز / گذرنامه مفقودی در ۵ روز

جانشین ستاد اربعین نیروی انتظامی از صدور گذرنامه برای زائران حرم امام حسین ( ع ) در کمتر از یک روز خبر داد .

موبنا – صدور گذرنامه زائران اربعین در کمتر از یک روزدکتر محمد بابایی با بیان اینکه این اداره کل بصورت ۲۴ ساعته اماده خدمات رسانی به زائران حرم حسینی است تاکید کرد: متقاضیان می توانند پس از ثبت نام در پلیس+ ۱۰ و دریافت پیامک از این دفاتر ، از ساعت ۸ صبح هرروز با مراجعه به اداره گذرنامه ناجا و تحویل مدارک ، گذرنامه خود را در پایان اداری همان روز دریافت کنند .

وی همچنین از دانشجویان ، مشمولان نظام وظیفه و افرادی که فاقد کارت پایان خدمت هستند و قصد دارند به بارگاه امام حسین ع دراربعین حسینی مشرف شوند خواست با مراجعه به سامانه نظام وظیفه و سپردن وثیقه ۳ میلیون تومانی اقدام به دریافت گذرنامه کنند .

بابایی با اشاره به اینکه صدور مجدد گذرنامه تا شش ماه برای افرادی که گذرنامه خود را مفقود کرده اند ممنوع است افزود : با توجه به اینکه اداره کل صدور گذزنامه نیروی انتظامی به مناسبت اربعین حسینی این مدت را به ۵ روز تقلیل داده است این افراد می توانند با مراجعه به پلیس+ ۱۰ برای دریافت گذرنامه اقدام کنند .

جانشین ستاد اربعین ناجا همچنین از صدور بیش از ۷۱۴ هزار گذرنامه از ابتدای آبان امسال تاکنون برای علاقه مندان به زیارت بارگاه امام حسین ع خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه ۶۴ درصد افزایش نشان می دهد .

وی همچنین به تسهیلات پیش بینی شده اداره گذرنامه نیروی انتظامی برای اتباع افغانی که در ایران زندگی می کنند اشاره کرد و گفت: براساس هماهنگی هایی که با دولت عراق صورت گرفته است این اداره کل به اتباع افغانی که متقاضی تشرف به کربلا باشند دفترچه هایی را با عنوان اقامت در اختیار آنان قرار می دهد .

بابایی با بیان اینکه تاکنون ۴۷ هزار دفترچه اقامت برای اتباع افغانی صادر شده است افزود: سفارت عراق نیز براساس تفاهمی که بعمل آمده موظف شده است روادید این افراد را بر روی همین دفترچه های اقامت صادر کند .

وی با اشاره به اینکه اداره گذرنامه در شهرهای مرزی عراق نمی تواند خدمتی را ارائه دهد خاطرنشان کرد : با این حال اگر کسی نیاز به گذرنامه داشت می تواند با مراجعه به اداره گذرنامه شهر اهواز و ارائه مدارک خود یک روزه گذرنامه خود را دریافت کند .

 منبع: خبرگزاری صداوسیما

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا