گزینه های ترامپ برای تصدی پست وزارت امور خارجه آمریکا

نشریه آمریکایی پولیتیکو از ‘نیوت گینگریچ’ رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا، ‘باب کورکر’ رئیس کمیته روابط خارجی سنا و ‘جان بولتون’ سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل به عنوان گزینه های احتمالی ‘دونالد ترامپ’ برای تصدی وزارت امور خارجه نام برد.

موبنا – این نشریه به نقل از کارشناسان، گروه های فشار، اساتید، کارکنان کنگره آمریکا و افراد مطلع از فهرست مورد نظر ترامپ افزود، ترامپ از قبل گفته بود که ‘استیون منوچین’ رئیس امور مالی اش، وزیر دارایی آمریکا می شود.

سناتور ‘جف سشنز’، ‘استفان هدلی’ مشاور سابق شورای امنیت ملی و سناتور ‘جیم تلنت’ از گزینه های احتمالی مورد نظر ترامپ برای تصدی وزارت دفاع آمریکا هستند.

‘کریس کریستی’ فرماندار نیوجرسی، ‘رودی جولیانی’ شهردار سابق نیویورک و ‘پام بوندی’ دادستان کل فیلادلفیا نیز از گزینه های مورد نظر ترامپ برای اداره امور دادستانی کل کشور هستند.

علاوه بر این، ‘سارا پیلین’، ‘لوکاس اویل’ و ‘رابرت گردی’ از گزینه های احتمالی رئیس جمهوری آینده برای به دست گرفتن زمام امور وزارت کشور هستند.

لازم به ذکر است که گینگریچ موضعی ضد ایرانی دارد و در نشست چند ماه پیش که به میزبانی گروهک تروریستی منافقین در پاریس برگزار شد، شرکت کرد.

‘کن بلکول’ از تحلیلگران راستگرای آمریکایی که در این نشست حضور داشت، با انتشار تصویری از گینگریچ از او به عنوان یک گزینه خوب برای پست معاونت رئیس‌ جمهوری یا وزارت امور خارجه آمریکا یاد کرد و در توضیح این حرف گفته بود، او تهدید ایران را درک کرده است.

کورکر نیز با ایران ضدیت دارد و طرح اعطای اختیار به کنگره در رابطه با توافق هسته ‌ای با ایران را ارایه کرده بود.

بولتون نیز که در ضدیت با ایران شهره عام و خاص است، زمانی گفته بود که سیاست ما باید حمایت از براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا