محمود عباس: قاتل یاسرعرفات را می شناسم/۲۰۱۷ سال پایان اشغالگری است

نتایج تحقیق در این باره به زودی اعلام می شود و از نتیجه و عامل مرگ عرفات شگفت زده خواهید شد.

موبنا – رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سال ۲۰۱۷ را پایان اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی دانست و درباره مرگ یاسرعرفات رئیس پیشین این تشکیلات گفت: قاتل ابوعمار را می شناسم اما گواهی من کافی نیست.
«سما» محمود عباس در مراسم سالروز مرگ یاسر عرفات گفت: نتایج تحقیق در این باره به زودی اعلام می شود و از نتیجه و عامل مرگ عرفات شگفت زده خواهید شد.

وی تصریح کرد: قاتل عرفات را می شناسم اما شهادت من کفایت نمی کند.

کمیته تحقیق تشکیلات خودگردان فلسطین چند روز پیش به نام هایی از قاتلان یاسر عرفات دست یافتند و تشکیلات خودگردان خواستار دستیابی به این اسامی شده است.

عباس در بخش دیگری از سخنانش گفت: سال ۲۰۱۷ پایان اشغالگری خواهد بود.

یاسر عرفات با نام کامل «محمد عبدالرحمان عبدالرئوف القدوره الحسینی» و کنیه «أبو عمّار» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از هنگام تشکیل در ۱۹۹۶، رئیس سازمان آزادی بخش فلسطین از سال ۱۹۶۹ و رئیس و بنیانگذار جنبش فتح از سال ۱۹۵۹ تا هنگام مرگ در ۱۱ نوامبر ۲۰۰۴ بود.

بنا به یافته های تحقیقات آزمایشگاهی در سوییس یاسر عرفات با پلونیوم، مسموم شده بود. در نوامبر ۲۰۱۲ گروهی از بازپرسان بین المللی بنا به درخواست «سهی عرفات» همسر یاسر عرفات، مأمور شدند تا با نبش قبر و نمونه برداری از پیکر وی، مجدداً احتمال مرگ او با موارد رادیواکتیو را بررسی کنند. این کار با تدابیر شدید امنیتی برگزار شد و متخصصانی از کشورهای فرانسه، روسیه و سوییس مأمور آنالیز این نمونه شدند. متخصصان سوییسی پس از آزمایش جسد یاسر عرفات اعلام کردند که در استخوان رهبر فلسطینی ها ۱۸ برابر اندازه معمول رادیواکتیو یافته اند.

جنبش فتح در فوریه ۲۰۱۵ در بیانیه ای اعلام کرد: کمیته ویژه تحقیق درباره قتل یاسر عرفات، قاتل این رهبر فلسطینی را شناسایی کرده است و برای اطمینان از یافته های پژوهش به عمل آمده نیاز به زمان دارد.

فتح در این بیانیه افزود: اسرائیل مسئول ترور است؛ ولی ما به دنبال شخصی هستیم که مستقیماً اجرای طرح ترور را بر عهده داشته است.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا