رئیس سازمان حج: ۲۸ آبان آخرین مهلت ثبت نام زائران اربعین

رئیس سازمان حج و زیارت آخرین وضعیت ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح را تشریح کرد.

موبنا – به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ سعید اوحدی از ثبت نام بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت : این آمار بیانگر رشد ۴۰ درصدی ثبت نام ها در مقایسه با ایام مشابه در سال گذشته است و حضور بیش از دو میلیون زائر ایرانی در ایام اربعین پیش بینی می شود.

وی در خصوص تعداد روادید صادر شده برای زائران اربعین بیان کرد: تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار روادید برای زائران اربعین در ۱۶ کنسولگری ثابت و موقت عراق صادر شده و روادید زائران با سرعت مناسبی صادر می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با تقدیر از تلاش های خادمان زوار اربعین در همه دستگاه های کشور، ادامه داد: بر اساس آمار سامانه سماح، امروز، فردا و پس فردا بالاترین ترافیک را در مرزهای کشور خواهیم داشت و در این مدت همه دستگاه ها به ویژه ناجا، گمرک، سازمان راهداری و کارگزاران زیارتی و … در این مدت تلاش مضاعفی خواهند داشت تا زائران به سهولت از مرزها عبور کنند.

رئیس کمیته اعزام اربعین با بیان اینکه سامانه سماح از ۲۸ آبان ماه بسته می شود، توضیح داد: از روز دوشنبه گذشته فرآیند ثبت نام و تحویل مدارک زائران اربعین در ۲۳۰۰ دفتر زیارتی به صورت همزمان انجام می گیرد تا بدین طریق مقدمات صدور ویزای زائران سرعت گیرد.

وی در خصوص آمار تفکیک سنی زائران ثبت نامی در سماح گفت: ۲۰ درصد زائران را افراد زیر ۲۰ سال، ۳۰ درصد زائران را افراد ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۰ درصد زائران را افراد ۴۰ تا ۶۰ سال و ۲۰ درصد زائران ثبت نامی در سماح را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می دهند که در کمیته های مختلف ، آماری که در سماح وجود دارد می تواند به عنوان یک ابزار مدیریتی مورد بهره برداری قرار گیرد.

اوحدی به زائران توصیه کرد که ثبت نامهای خود را به روزهای آخر موکول نکنند و با توجه به اینکه ثبت نام ها به صورت گروهی انجام شده، به صورت گروهی به مرزها و به سمت شهرهای مقدس عراق سفر کند و افراد گروه حتما کپی ممهور به مهر برجسته را با خود همراه داشته باشند تا در مبادی ورودی کشور عراق و هنگام بازگشت به کشور با مشکل مواجه نشوند.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص اطلاع رسانی مراسم اربعین نیز بیان کرد: رادیو اربعین ظرفیت بسیار مناسبی در این حوزه است سامانه سماح نیز با ارسال پیامک ارتباط دو سویه ای با زائران دارد.

مهندس اوحدی در پایان گفت: علی رغم تلاش های صورت گرفته برای خدمات رسانی به زائران ابعین توسط همه دستگاه ها و خادمان مردمی و خیرین در موکب ها ، زائران سختی های این سفر را که در واقع زیبایی های این سفر معنوی است را با سعه صدر پشت سر بگذارند.

 منبع: عصرایران 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا