ادامه تظاهرات ضد ترامپ در آمریکا

هزاران نفر پنجشنبه شب برای دومین شب پیاپی در بسیاری از شهرهای آمریکا در اعتراض به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تظاهرات کردند.

موبنا – به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، صدها دانشجو در محوطه دانشگاه کالیفرنیا در شهر لس آنجس گرد آمدند که پلاکاردها و نوشته هایی در دست داشتند که روی آنها شعارهایی علیه ترامپ نوشته شده بود.

نخستین تظاهرات ضد ترامپ به محض اعلان پیروزی این میلیاردر عوامگرا در محوطه این دانشگاه برگزار شد.

یکی از تظاهرکنندگان به نام دیزیر ریوریا ۲۴ ساله به فرانس پرس گفت: نمی توانم باور کنم که ما یک فرد نژاد پرست و دشمن بیگانگان و متنفر از بانوان را به عنوان رئیس جمهوری انتخاب کرده باشیم.

حدود یک هزار دختر و پسر جوان که بیشتر از دانش آموزان دبیرستانی بودند نیز با سردادن شعار «این رئیس جمهوری ما نیست» در اعتراض به انتخاب ترامپ از محله مالی شهر سانفرانسیسکو در شمال لس آنجلس به سوی ساختمان شهرداری، راهپیمایی کردند.

روزنامه سانفرانسیسکو کرونیکل به نقل از یکی از تظاهرکنندگان به نام بامیلا کامبوس ۱۸ ساله نوشت: ما برای دفاع از حقوق خود تظاهرات می کنیم و دونالد ترامپ نژادپرست به همه مهاجران و مسلمانان حمله می کند.

همچنین هزاران دانشجو در بسیاری از شهرها در شمال ایالت کالیفرنیا شامل نابا و هایورد تظاهرات کردند.

حدود ۲۰۰ تن نیز در میدان واشنگتن دهکده گرینویچ در حومه شهر نیویورک در اعتراض به پیروزی ترامپ گردآمدند.

شهر بالتیمور در جنوب آمریکا و در ساحل شرقی این کشور شاهد تظاهرات صدها دانشجو بود.
بر اساس گزارش رسانه های آمریکا، در شمار زیادی از شهرهای ایالت تگزاس نیز تظاهرات دانشجویی مشابهی صورت گرفته است.

ده ها هزار تن در پی اعلان پیروزی ترامپ در انتخابات روز سه شنبه ایالات متحده در سراسر این کشور، از نیویورک تا لس آنجلس و حتی در مقابل کاخ سفید واشنگتن در اعتراض به انتخاب وی با برپایی تظاهرات، سخنان وی را که به نظر آنان بر اساس نژادپرستی، نفرت از بیگانگان و تبعیض نسبت به بانوان است، محکوم کردند.

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا