صدور حکم بازداشت ۴ تبعه ایرانی و ترکیه‌ای به دلیل دور زدن تحریم‌ها

دستگاه قضایی آمریکا ۲ تبعه ایرانی و ۲ تبعه ترکیه‌ای را به جرم استفاده از سیستم مالی آمریکا برای تجارت فولاد و مس که در حکم دور زدن تحریم‌های ایران بوده، تحت تعقیب قرار داده است.

موبنا – ۳ مرد و یک زن با تابعیت‌های ایرانی و ترکیه‌ای به دلیل دوز زدن تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و معامله صدها میلیون دلار فولاد و مس برای دولت ایران، تحت تعقیب قرار گرفتند.

آنطور که «پریت بارارا» دادستان نیویورک در کیفرخواست خود قید کرده، «حبیب‌الله زارعی» و دخترش «نسترن زارعی» که تابعیت ایران و ترکیه را دارند و «بورا دنیز» و «عبدالله اورون» که تابعیت ترکیه‌ای دارند، به دلیل دور زدن تحریم‌های ایران، تحت تعقیب دستگاه قضایی آمریکا قرار گرفته‌اند؛ در متن کیفرخواست و همچنین اخبار منتشره، اشاره‌ای به محل اقامت فعلی این ۴ نفر نشده است.

این ۴ نفر متهم‌اند که به شرکت‌های ایرانی برای صادرات و واردات فولاد و مس کمک کرده‌اند و در این مسیر، از سیستم بانکی آمریکا برای انتقال حداقل ۱۰۰ میلیون دلار پول، استفاده کرده‌اند.

همه این افراد به فریب دادن سیستم بانکی آمریکا، دور زدن تحریم‌ها، پول‌شویی و فریب ایالات‌متحده متهم‌اند.

تنها در صورت اثبات جرم اول یعنی فریب سیستم بانکی آمریکا، هر کدام از این ۴ نفر میبایست حداقل ۳۰ سال را در پشت میله‌های زندان بگذرانند.

در متن کیفرخواست آمده که این افراد از سال ۲۰۱۴ تا ژانویه ۲۰۱۶ یعنی روز اجرای برجام، در دور زدن تحریم‌های ایران فعال بوده‌اند اما مشخص نشده که آیا تحریم‌های مدنظر، با اجرایی شدن برجام مرتفع شده‌اند یا خیر.

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا