بزرگترین محمولۀ سلاح آمریکا به اروپا رسید

ارتش امریکا بیش از ۶۰۰ کانتینر حامل تسلیحات، بزرگ‌ترین محموله سلاح و مهمات در ۲۰ سال اخیر را به قاره اروپا ارسال کرده‌ است.

موبنا – این اقدام یک هفته پس از آن صورت گرفت که پنتاگون اعلام کرد قصد دارد ۶ هزار فروند تانک را به مناطق شرقی قارۀ اروپا ارسال کند.

ارتش امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد حدود ۶۲۰ کانتینر سلاح اواخر اکتبر وارد بندر نوردنهایم در شمال آلمان شده‌است. این کانتینرها با قطار به انباری تسلیحاتی منتقل‌شده است تا در سراسر اروپا توزیع شود.

به گزارش پرس‌‌تی‌وی، ژنرال بن هاجز، فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا، گفت: «داشتن یک هزار دستگاه تانک بدون فراهم کردن مهمات مورد نیاز، تأثیر بازدارندگی نخواهد داشت.»

مقامات آمریکایی و اروپایی مدعی هستند که افزایش حضور نظامی آمریکا در قارۀ اروپا با هدف مقابله با «تجاوز روسیه» صورت گرفته‌است.

پنتاگون در اوایل ماه نوامبر از اعزام نیروهای امریکایی به قاره اروپا در ژانویه ۲۰۱۷ خبر داده‌بود.

ژنرال هاجز پیش‌تر در اوایل ماه اکتبر گفته‌بود تسلیحات ضد پهپادی به‌منظور مقابله با روسیه در آیندۀ نزدیک به قاره اروپا ارسال خواهد شد.

سیستم دفاع موشکی اَوِنجِر، خودروهای زرهی هاموی مجهز به موشک‌های اف‌آی‌ام-۹۲ استینگر و همچنین توپ ۳۳ میلی‌متری گپراد ازجمله تسلیحاتی است که قرار بود به قاره اروپا ارسال شود.

این خبر در حالی منتشر شده است که روابط میان واشنگتن و مسکو، به‌ویژه با توجه به ادامۀ بحران اوکراین، به پائین‌ترین سطح پس از پایان جنگ سرد در سال ۱۹۹۱ رسیده‌است.

شبه‌جزیرۀ کریمه در پی بحران در اوکراین و برگزاری همه‌پرسی در سال ۲۰۱۴، با اکثریت آراء از این کشور جدا و به فدراسیون روسیه ملحق شد.

در پی برگزاری این همه‌پرسی، روابط روسیه با کشورهای غربی تیره شد. امریکا و متحدان اروپایی آن مسکو را به بی‌ثبات کردن اوکراین متهم و تحریم‌هایی را علیه چهره‌های شاخص روس و طرفدار روسیه اعمال کرده‌اند؛ مسکو اما دست داشتن در بحران اوکراین را به‌شدت رد کرده‌ است.

از سوی دیگر کرملین نیز بارها ناتو را به دلیل گسترش حضور نظامی نزدیک مرزهای روسیه موردانتقاد قرار‌داده و تأکید کرده‌است که «چنین اقدامی، تهدیدی برای صلح منطقه‌ای و بین‌المللی به شمار‌می‌آید.»

 منبع: تسنیم

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا