ادامه حضور جناب‌خان در خندوانه مشروط شد

صاحب معنوی عروسک جناب خان اعلام کرد که حضور این عروسک محبوب در فصل چهارم «خندوانه» مشروط به تامین شرایطی است.

موبنا -عروسک«جناب خان» از ابتدا در مجموعه «کوچه مروارید» مورد استفاده قرار گرفت که به صورت محدود در شبکه نمایش خانگی منتشرشد. بعد از آن پای این عروسک به برنامه تلویزیونی «خندوانه» باز شد و در اندک زمانی شهرت و محبوبیت بسیاری پیدا کرد.

این محبوبیت تا جایی پیش رفت که به سرعت کلیپ‌های کوتاه برنامه خندوانه در فضای مجازی دست به دست می‌گشت و بعد از آن هم عروسک‌های این شخصیت محبوب به بازار آمد.

این روال ادامه داشت تا جایی که «سعید سالارزهی» کارگردان مجموعه «کوچه مروارید» اعلام کرد عروسک جناب خان متعلق به اوست و تمام حقوق مادی و معنوی‌ آن ثبت شده است.

با انتشار این خبر، ماجرای جدیدی آغاز شد که حالا عروسک جناب خان در فصل چهارم «خندوانه» هم حضور خواهد داشت یا خیر.

**حضور جناب خان در خندوانه شرط دارد

در همین رابطه سالارزهی گفت: حضور یا عدم حضور جناب خان بستگی به توافق با شبکه نسیم و تهیه‌کننده خندوانه دارد. در حال حاضر در حال مذاکره هستیم. جناب خان مدتی به عنوان مهمان به تلویزیون رفت و به هر دلیلی تاثیرگذاری‌اش زیاد بود و علی‌رغم میل من آنجا ماند. در این چند سال ما و کسانی که به نوعی درگیر جناب خان بوده‌اند، هیچ نفع مالی نداشته‌اند ضمن اینکه ما نیز هیچ کنترلی روی آن نداشته‌ایم. در حال حاضر هم به نسخه سینمایی فکر می‌کنیم.

**حضور احلام در نسخه سینمایی جناب خان

وی در پاسخ به این سوال که شخصیت عروسکی جناب خان در نسخه سینمایی وام گرفته از کوچه مروارید خواهد بود یا خندوانه؟ اظهارداشت: جناب خان به عنوان یک برند مستقل برای خانواده و بزرگسال خواهد بود. کوچه مروارید حدود ۱۰ قسمت دیگر آماده دارد که به زودی پخش خواهد شد و هنوز جناب خان در آن حضور دارد. بعد از آن جناب خان و احلام و برادرهایش از کوچه مروارید خارج شده و به احتمال ۹۹ درصد در نسخه سینمایی آنها را آنجا خواهیم دید. در آخرین جلسه به این نتیجه رسیدیم که احلام و برادرانش در نسخه سینمایی حضور داشته باشند.

**دستور توزیع و توقف فروش عروسک‌های غیرمجاز جناب خان صادر شد

وی درباره نتیجه شکایتش از سازندگان غیرمجاز عروسک جناب خان نیز گفت: مراحل شکایت در حال پیگیری است اما فکر می‌کنم که چندین سال طول بکشد تا ما به نتیجه برسیم.

به گزارش فارس، همچنین «رمضانعلی برزمینی» وکیل عروسک جناب خان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: به محض اطلاع از تولید، توزیع و فروش غیر قانونی عروسک جناب خان، شکایت خود را در مرجع قضایی مطرح کردیم و دستور توقف تولید و جمع آوری عروسکها را گرفتیم.

وی افزود:روز یکشنبه نیز یکی از دادگاه‌ها برگزار شد که با حضور ۳ متهم بود که البته حاضر نشدند ولی دادگاه حکم را صادر کرد. دادگاه تشکیل شد و از سازندگان و توزیع کنندگان و فروشندگان هم به طور مجزا در دادگاه فرهنگ و رسانه شکایت کرده‌ایم.

**پخش و فروش غیرمجاز شهرزاد در فضای مجازی متوقف شد

وی افزود: طبق پیگیری‌هایی که کرده‌ایم هم فروش عروسک‌های جناب‌خان و هم پخش شهرزاد متوقف شد. چندین پرونده در تهران مشهد و شهرری در چند حوزه قضایی تشکیل شده و از طریق ناحیه انتظامی و اداره آگاهی به مراکز توزیع مراجعه و عروسک‌ها را جمع آوری کردیم و همه معدوم خواهد شد.

وی اظهارداشت: از طریق دادگاه فرهنگ و رسانه اقدام کردیم که اولین بار است سایت‌های غیرمجاز عرضه و فروش عروسک جناب خان و سریال شهرزاد را فیلتر کردیم. این‌ها خبرهای خوشی است که در جهت قانون مند شدن استفاده از فضای مجازی است و جامعه هم باید حمایت کند. بسیاری از افراد هنوز نسبت به این موضوعات آگاهی ندارند و نمی‌دانند که مجازات در انتظار افراد خاطی است. پرونده باز است و هم پرودنه‌های جدید خواهد بودما همچنان پیگیر هستیم و در صورت موارد جدید باز هم شکایت می‌کنیم. به صورت قانونی در حال تولید با لیبیل‌های قانونی است و با متخلفین هم برخورد خواهد شد. تعقیب کیفری افراد و هنوز دادخواست ضر و زیان را ارائه نداده‌ایم.

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا