ظریف در دیدار ایرانیان مقیم رومانی: خیلی ها در آمریکا غافلگیر شدند چون واقعیت را نشناختند

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان گفت: امروز خیلی ها در آمریکا غافلگیرشدند به خاطر اینکه واقعیت امروز جهان را نشناخته و تصور کردند دستگاه سیاسی است که آینده را تعیین می کنند.

موبنا -«محمدجواد ظریف» شامگاه چهارشنبه در دیدار ایرانیان مقیم رومانی افزود: ایرانیان خارج از کشور معرف فرهنگ، تمدن و اخلاق و بزرگ منشی مردم ایران هستند.

وی ادامه داد: فرصت معرفی ایران و ایرانی به مردم کشورهای مختلف جهان فرصت بسیار ارزشمندی است که امیدوارم همه ایرانیان این فرصت را غنیمت بشمارند.

وزیر امورخارجه گفت: امیدوارم همه مسوولان کشور قدر خدمات ایرانیانی که به عنوان فرهیخته ترین و موفق ترین اقلیت ها در اکثر کشورهای دنیا هستند را بدانیم.

ظریف افزود: آنچه امروز در جهان مشاهده می کنیم یک تحول ماهوی در روابط بین المللی است که بسیاری از کسانی که از روش های مبتنی بر تفکرات قدیمی تلاش می کنند، پیش بینی و تحلیل کنند آنها را به خطا وا می دارد.

وی ادامه داد: دیروز دیدید آن انتخابات آمریکا بر خلاف همه پیش بینی ها به مسیری رفت که پیش گوها و تحلیلگران نمی توانستند آن را پیش بینی کنند و این بخاطر یک واقعیتی است که منحصر به آمریکا نیست بلکه جهان در حال تغییر است.

وزیر امور خارجه گفت: جهان در حال تغییر است و این جهان در حال تغییر ضوابط و مقررات و روش های بازی آن عوض شده و اگر شما روش های بازی های بین الملل را بیاموزید و براساس روش های جدید بازی های بین المللی عمل کنید می توانید موثر باشید و اگر بخواهید بر سبک های کهنه و قدیمی حرکت کنید تاثیر چندانی در آینده نخواهید داشت.

ظریف افزود: امروز در دنیا ابراز قدرت از ابزار قبلی قدرت که قدرت نظامی و اقتصادی بود به ابزار نوین تبدیل شده است. ابزار نوین قدرت توانمندی و تاثیر گذاری، توانمندی ارایه فکر و نظر جدید، توان اندیشه و توان علم و فناوری است.

وی ادامه داد: ابزار امروز قدرت مردمی است که در برابر فشارها و سختی ها مقاومت می کنند و عزت و شرف ملی را فراموش نمی کنند، مردمی که همه ما افتخار داریم نماینده آنها هستیم.

وزیر امور خارجه گفت: اگر امروز قهرمانی در کشور داشته باشیم آن قهرمان تک تک مردم ایران هستند که با مقاومت و تلاش تمامی برنامه کسانی که ایران و ایرانی را نمی پسندیدند و استقامت مردم ما را نمی خواستند تمامی آن ها را ناکام کردند.

ظریف افزود: حضور مردم در پای صندوق های رای باعث شد دنیا بفهمد با این مردم نمی شود با زبان تحریم و فشار صحبت کنند و ناگزیرند که با این مردم در پای میز مذاکره بنشینند و مشکلات آنان را حل کنند.

وی ادامه داد: این عامل مهم قدرت عاملی بسیار با ارزش است و همین عامل قدرت که جمهوری اسلامی ایران یک کشور قدرتمند است که کشورهای منطقه توان رقابت با آن را ندارند.

وزیر امورخارجه تاکید کرد: ما وامدار این مردم هستیم، بعضی خیال می کنند اینکه ما تکرار می کنیم فرمایش امام راحل مبنی بر ولی نعمت بودن مردم را تکرار می کنیم شعار است اما این مبتنی بر یک درک واقعی از مبنای اصلی قدرت یک کشور مثل جمهوری اسلامی ایران است.

ظریف افزود: امروز همین مردم هستند که مقاومت می کنند و علم تولید می کنند و انتخاب می کنند و در پای صندوق های رای این امکان را فراهم می کنند که ایران در صحنه بین المللی حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: باید این موقعیت را قدر بدانیم و مردم را ولی نعمت خود بدانیم و بپذیریم که تک تک ما در وزارت خارجه و نمایندگی جمهوری اسلامی موظفند خودشان را خادم ایرانیان مقیم بدانند.

وزیر امورخارجه گفت: باور ما این است که وظیفه ما خدمت به تک تک مردم است. اگر ما بتوانیم فضایی ایجاد کنیم که هرکس سفارت، نمایندگی و کنسولگری ایران را خانه خود بداند این یک حرکت در جهت شناختن قدر مردم ایران است.

ظریف افزود: هر ایرانی صرف نظر از دیدگاه سیاسی و مذهبی و گروه و ملیت قومی که وارد یک نمایندگی جمهوری اسلامی در خارج کشور می شود احساس کند وارد منزلش شده است.

وی ادامه داد: امروز خیلی ها در آمریکا غافلگیرند به خاطر اینکه این واقعیت را نشناختند و خیال کردند دستگاه سیاسی است که آینده را تعیین می کنند.

وزیر امورخارجه گفت: واقعیات در دنیا از کوچک و بزرگ و از کشور قدرتمند تا کشورهای دیگر درحال تغییر است. منطقه ما امروز در آب و آتش است اما به لطف خدا و به برکت حضور مردم در صحنه کشوری که این همه مورد هجمه بوده و انواع تحریم های بین المللی علیه اش بوده و جنگ و ترور علیه اش راه انداختند اما اگر به منطقه و نقشه منطقه نگاه کنید ایران تنها کشور امن منطقه است.
ظریف افزود: ایران امروز کشوری است که هر کس احساس می کند سرمایه گذاری در آن به رغم همه فشارها امنیت ترین و پرسودترین محل سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: این یک کالای پرارزش در جهان امروز و یک منبع قدرت بی نظیر است و این منبع قدرت را باید همگی بشناسیم و در جهت خدمت و تقویت این منبع قدرت باشیم.

وزیر امورخارجه گفت: ما به هویت ملی خود ارج نهیم و تلاش کنیم نمایندگان خوبی برای مردم بزرگ ایران باشیم که با ایثار و از خودگذشتگی برای ما افتخار آفریدند و با حضور این مردم باید سرمان را در دنیا بالا بگیریم.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا