التهاب در بازار جهانی طلا تا فرداشب

رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهرات از غیرقابل پیش‌بینی بودن وضعیت بازار طلا و سکه تا اعلام شاخص‌های اقتصادی آمریکا خبر داد و گفت: به دلیل اعلام نتایج ریاست جمهوری آمریکا وضعیت بازار جهانی طلا دچار التهاب است.

موبنا – محمد کشتی‌آرای با اشاره به وضعیت بازار طلا و سکه پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اظهار کرد: پس از انتخابات شوک بزرگی به بازارهای مالی آمریکا وارد شده و علاوه بر کاهش قیمت نفت با پایین آمدن چشم‌گیر ارزش سهام در این کشور روبه‌رو شده‌ایم.

وی ادامه داد: یک ساعت پس از انتخابات قیمت جهانی طلا با افزایش ۵۰ دلاری روبه‌رو شد تا هر اونس به ۱۳۳۲ دلار برسد، پس از آن روند قیمت‌ها دچار کاهش شد و به ۱۳۲۰ دلار رسید، اما این شرایط پایدار نبود و قیمت‌ها مجددا کاهش یافت و به ۱۲۹۷ دلار رسید و در این لحظه نیز قیمت هر اونس طلای جهانی معادل ۱۳۰۴ دلار است که نشان از نوسان بازار طلای جهانی می‌دهد.

رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهرات در ادامه با بیان این‌که التهاب در بازار طلا و سکه تا اعلام شاخص‌های اقتصادی آمریکا پابرجاست، عنوان کرد: پنج‌شنبه شب شاخص‌های اقتصادی آمریکا اعلام می‌شود و تا آن زمان باید منتظر بمانیم و ببینیم چه شرایطی پیش می‌آید.

کشتی‌آرای درباره‌ قیمت سکه در بازار ایران، اظهار کرد: پس از ورود شوک به بازار قیمت طلای جهانی قیمت سکه در ایران با افزایش ۳۰ هزار تومانی روبه‌رو شد و به رقمی معادل یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان رسید، اما مجددا پس از گذشت چند ساعت پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به رقمی معادل یک میلیون و ۱۳۰ هزار تومان رسید و در لحظه کنونی قیمت سکه معادل یک میلیون و ۱۳۴ است.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر و تا پس از اعلام شاخص‌های اقتصادی آمریکا نمی‌توان پیش‌بینی درستی از وضعیت بازار طلا و سکه داشت، اظهار کرد: با توجه به نوسانات بازار طلای جهانی و تبعات آن در حال حاضر معاملات در داخل کشور نیز متوقف شده و با احتیاط انجام می‌شود.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا