نقشه جدید اپل مبتنی بر دنیای واقعیت مجازی

شایعات منتشر شده حاکی از آن است که اپل تمرکز فراوان بر دو حوزه واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) دارد و با سرمایه‌گذاری‌های مختلف سعی می‌کند راهکارهای جدید در این زمینه ارایه دهد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – تا امروز برخی حق امتیازها در این زمینه به نام اپل ثبت شده است و در آخرین اقدام، این شرکت یک فناوری جالب ارایه کرده است.

شرکت ال امروز حق امتیازی را با نام «نقشه واقعیت افزوده» به ثبت رساند. بر اساس اطلاعاتی که در اسناد مربوط به این حق امتیاز ارایه شده است، اپل تلاش می‌کند تا از فناوری واقعیت افزوده برای مکانیابی و نقشه‌خوانی استفاده کند.

apple-ar-maps-2

به عنوان مثال، ‌یک کاربر با استفاده از این فناوری می‌تواند مکان‌های مورد نظر در اطراف خود را شناسایی کند یا اینکه گشت‌وگذارهای اینترنتی را انجام دهد و در نهایت بتواند تصاویر ویدیویی مستقیم را از طریق گوشی هوشمند یا هدست مربوطه پخش کند.

apple-ar-maps-3

این سیستم می‌تواند به صورت هوشمند حالت عمودی یا افقی بودن گوشی را تشخیص دهد و بر اساس آن، تصاویر را مبتنی بر زاویه دستگاه با چشم کاربر به نمایش بگذارد. فناوری جدید اپل به صورت مستقیم با گیرنده GPS در ارتباط است و البته شما در آن نقشه مجازی را مانند مدل‌های کنونی از بالا مشاهده نمی‌کنید.

apple-ar-maps-4

به عنوان مثال اگر شما رو به جنوب ایستاده‌اید و قصد دارید بخش شمال را مشاهده کنید، راهنما روی صفحه نمایان می‌شود تا نقشه به سمت شمال بچرخد و به صورت واقعی در موقعیت قرار بگیرید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا