گوگل گشت‌وگذار اینترنتی در دنیای واقعیت مجازی را عمومی می‌کند

این روزها کاربران به فناوری‌های واقعیت مجازی علاقه زیادی نشان می‌دهند و همین مسئله باعث شده است شرکت‌های توسعه‌دهنده فناوری و استارت‌آپ‌ها بیش از گذشته روی حوزه واقعیت مجازی تمرکز کنند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – در جریان توسعه هرچه بیشتر سیستم‌های واقعیت مجازی، در سال ۲۰۱۴ میلادی فناوری جدیدی با نام WebVR عرضه شد که امکان گشت‌وگذار اینترنتی از طریق دستگاه‌های واقعیت مجازی را فراهم می‌کرد.

استفاده از فناوری WebVR هم‌اکنون به صورت بسیار محدود انجام می‌شود و فقط مرورگر اینترنتی Internet Browser سامسونگ روی هدست واقعیت مجازی Gear VR می‌تواند از آن پشتیبانی کند. به جز این، کارشناسان فقط به صورت آزمایشی از فناوری مذکور در مرورگرهای فایرفاکس و کروم استفاده می کنند.

webvr-come-to-android-2

ولی قرار است که به زودی همه چیز در این زمینه تغییر کند. شرکت گوگل در جریان برگزاری کنفرانس Web & VR اعلام کرد که از ژانویه پیش‌رو به صورت رسمی از فناوری WebVR در نسخه اندرویدی مرورگر اینترنتی کروم پشتیبانی می‌کند و بر این اساس می‌توان امیدوار بود که طی چند ماه آینده تمام هدست‌های واقعیت مجازی در جهان می‌توانند امکان گشت‌وگذار اینترنتی را برای کاربران فراهم کنند.

این فناوری به گونه‌ای توسعه یافته‌است که امکان مشاهده تصاویر ویدیویی ۳۶۰ درجه در فیسبوک و یوتیوب را هم فراهم می‌آورد و بر این اساس به زودی یک تحول بزرگ در حوزه واقعیت مجازی صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا