امیرعبداللهیان: با قدرت به حمایت خود از سوریه ادامه می دهیم

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با بیان اینکه ما با قدرت به حمایت خود از سوریه ادامه می دهیم، گفت: آمریکایی ها درصدد اعمال فشار بیشتر به سوریه در دوره جدید ریاست جمهوری خود هستند و واقعیات صحنه را درک نمی کنند.

موبنا – «حسین امیرعبداللهیان» امروز -سه شنبه- در دیدار «فیصل مقداد» قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه و هیات همراه با بیان این مطلب افزود:سیاست جمهوری اسلامی ایران در حمایت از سوریه به درستی اتخاذ شد و مقام معظم رهبری از ابتدای بحران سوریه به خوبی اهداف مداخله گران خارجی و بحران آفرینان منطقه ای و فرا منطقه ای را گوشزد کردند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در ابتدای این دیدار ضمن تقدیر از مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ سوریه در مقابل تهاجم گروه های تروریستی تصریح کرد: ما با قدرت به حمایت خود از سوریه در مقابله با تروریسم و کمک به تحقق راه حل سیاسی ادامه خواهیم داد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: خانم کلینتون در خاطرات مستند و منتشر شده خود می نویسد که در این سالها عربستان سعودی و برخی کشورهای منطقه به صورت فله ای و بی حساب، سلاح وارد سوریه کرده و در اختیار مخالفان قرار دادند اما آمریکا با حساب این کار را کرد.

امیرعبداللهیان افزود: این تنها بخش کوچکی از اعتراف به جنگ افروزی آمریکا و تقویت تروریست ها در سوریه است.

وی ادامه داد: توسعه و گسترش دیپلماسی پارلمانی کمک موثری را به توسعه همکاریها و درک متقابل شرایط منطقه ای و بین المللی می نماید.

دستیار ویژه رئیس مجلس با اشاره به تحولات میدانی در سوریه، تصریح کرد: حامیان گروههای تروریستی در منطقه باید در سیاست هایشان تجدید نظر کنند و بدانند که ادامه این روند نه تنها به ضرر آنها و تمام کشورهای منطقه خواهد بود، بلکه صلح و امنیت جهانی را به مخاطره جدی خواهد انداخت.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا