۷ توصیه برای نام گذاری کسب و کار

می توانید از کمپانی اپل الگو بگیرید. این نام مختصر و مناسب سبب شده است که کمپانی بدون هیچگونه چالشی بتواند طیف کاری خود را از کامپیوتر ها به دستگاه های پخش موسیقی افزایش دهد.

پول نیوز، رکسانادانیالی – همان طور که همه می دانیم، انتخاب نام مناسب برای کسب و کاری که قصد راه اندازی آن را داریم، امری است که تاثیر زیادی بر آینده و موفقیت کار خواهد داشت. در گزینش این نام باید فاکتور های متعدد و مهمی مد نظر قرار گیرند و سنجیده عمل شود. اهمیت این موضوع برای شما، زمانی که می خواهید کسب و کار منحصر به فرد خودتان را مدیریت کنید بیشتر احساس می شود از این رو باید وقت صرف کرده و بسیار دقت کنید چرا که تغییر نام نه تنها توصیه نمی شود بلکه باید فقط در صورت لزوم و اضطرار به آن فکر کنید.

در واقع نام کسب و کار هویتی است که همه مردم شما را با آن می شناسند و اگر درست انتخاب نشود، تغییر آن می تواند همه چشم اندازها را خراب کند. با توجه به ارزش این مسئله در حیات کسب و کار، در ادامه به چند توصیه مهم خواهیم پرداخت که می توانند برای یاری شما در این مسیر موثر واقع شوند.

۱. از شعار تبلیغاتی تا تعهد

پیش از آن که نام مناسبی برای کسب و کارتان انتخاب کنید، لازم است تا یک شعار تبلیغاتی اثر گذار برای برند خود داشته باشیم. این پیام و تعهد به معنای محصول و یا خدمتی که ارائه می دهید نیست، بلکه احساسی عمیق است که باید با مشتری هایتان برقرار شود. در حقیقت مشتری ها باید بتوانند این حس را دریافت کنید، همان حسی که شما انتظارش را دارید. انتخاب نامی که با این محتوا همخوانی داشته باشد، بسیار حیاتی است. این دو با یکدیگر ارتباطی نزدیک دارند و برای آن که مجبور به تغییر نام و به دنبال آن تغییر برند خود نشوید، از ابتدا متناسب عمل کنید.

۲. مهیج باشید

نامی که انتخاب می کنید نباید صرفا یک توصیف در ارتباط با کسب و کارتان باشد، بلکه باید عنوانی مهیج بوده و بتواند مخاطب را به وجد بیاورد. نام های توصیفی که اغلب شامل یک عبارت می شوند، برای کسب و کار های تازه کار چندان هم بد نیستند اما در نهایت کسب و کارتان را محدود خواهند کرد. اگر می خواهید فعالیت کاری خود را به سطوح بالاتر رسانده و آن را گسترش دهید، می توانید از کمپانی اپل الگو بگیرید. این نام مختصر و مناسب سبب شده است که کمپانی بدون هیچگونه چالشی بتواند طیف کاری خود را از کامپیوتر ها به دستگاه های پخش موسیقی افزایش دهد و این موضوع سبب عدم هماهنگی با محتوای برند نیز نشده است چرا که انتخاب نام درست صورت گرفته است. البته باید توجه داشته باشید که این نام کلمه ای نبود که به صورت تصادفی از دیکشنری انتخاب شود بلکه میوه درخت معرفت در انجیل، عامل کشف جاذبه در داستان نیوتون و همچنین یادآورد روز های زندگی استیو جابز در باغی از درختان سیب است.

۳. از کلمه ای روان استفاده کنید

مقصود از کلمه ی روان چیست؟ انتخاب شما نباید به گونه ای باشد که مخاطب برای نوشتن، تلفظ و یا به خاطر سپردن آن دچار مشکل شود. همیشه انتخاب پیچیده، سبب پیشرفت کسب و کار نخواهند شد بلکه این سادگی است که می تواند مخاطب را جذب کند. به طور کلی مردم الفاظ آشنا را ترجیح می دهند و با آن ها راحت تر هستند. کلمه ای روان انتخاب کرده و آن را به شیوه خود شخصی سازی کنید.

۴. به محتوا توجه کنید

اسامی کسب و کارها همانند نام کودکان هستند. برای مثال زمانی که به یک خانم باردار نامی خاص را پیشنهاد می دهید، ممکن است تنها به دلیل خاطره بدی که از نام داشته است، آن را رد کند. به همین دلیل پیشنهاد یک عنوان خالی بدون هیچ محتوایی می تواند چنین واکنش هایی را در پی داشته باشد. نام را در بستری از محتوای مورد نظر خود قرار دهید، برای آن یک طراحی زیبا و دلنشین تدارک ببینید. به این صورت قطعا حسی که متنقل می شود از یک نام خالی بسیار فراتر می رود.

۵. انتخاب نام یک پروسه دموکراتیک نیست

روندی که برای گزینش یک نام مناسب طی می کنید، پروسه ای دموکراتیک نیست. نام ها می توانند ایده های ذهنی شما باشند و تنها کافی است که مورد توافق تیم خلاق کسب و کارتان قرار گیرند. اما زمانی که نام انتخاب شد، همه را با آن همراه کنید. یک مراسم افتتاحیه برگزار کرده و از این طریق نیز به نام متنخب خود هویت و محتوا ببخشید.

۶. پوست کلفت باشید

ممکن است عده ای از نامی که برگزیده اید متنفر باشند و همیشه نیز همین طور خواهد بود. تنها می توانید این حق نارضایتی را به آن ها بدهید اما دلیلی برای مایوس شدن وجود ندارد. اگر مراحل قبل را با دقت تمام طی کرده باشید، جایی برای نگرانی و دلسردی باقی نخواهد ماند.

۷. تحت هیچ عنوان نام را تغییر ندهید مگر آن که واقعا مجبور شوید

این آخرین هشدار است. اگر در حال انتخاب نام هستید، همان مرتبه اول انتخابی درست کنید. تغییر نام کسب و کار پروسه ای دشوار و هزینه بر است. ممکن است عده ای از مشتری ها از شما متنفر شوند که حق هم خواهند داشت زیرا تغییر نام در راستای منافع کسب و کار صورت می گیرد نه بنا بر علاقه آن ها. اگر قصد چنین تغییری دارید، تنها اگر هیچ راه دیگری باقی نمانده است این کار را انجام دهید.

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا