آخرین تصاویر از انتخابات آمریکا

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پس از کارزار انتخاباتی‌ پرجنجال آغاز شده است. برگزاری انتخابات نیز تا کنون کم‌حاشیه نبوده است. گالری عکس از تازه‌ترین تصاویر انتخابات آمریکا و دوئل کلینتون و ترامپ.

۳۶۳۱۵۹۲۹_۳۰۳

دوئل کلینتون و ترامپ

رای‌گیری برای انتخاب چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا آغاز شده است. حدود ۲۱۹ میلیون شهروند آمریکا فراخوانده شده‌اند تا جانشینی برای باراک اوباما برگزینند. رئیس‌جمهور آتی آمریکا که خواهد بود: هیلاری کلینتون یا دونالد ترامپ؟


۳۶۳۱۷۱۰۲_۳۰۳

شمارش آراء

تصویری از یکی از مراکز شمارش آرا‌ی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت فلوریدا.


۳۶۳۱۷۰۴۹_۳۰۳

در انتظار اعلام نتیجه

تصویری از شهروندان آمریکا که در خیابان‌ها اولین نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور را دنبال می‌کنند.


۳۶۳۱۷۲۲۴_۳۰۳

هواداران کلینتون

تصویری از یکی از تجمع‌های هواداران هیلاری کلینتون و حزب دمکرات آمریکا در روز برگزاری انتخابات.


۳۶۳۱۷۳۳۰_۳۰۳

در نور انتخابات

ساختمان امپایر استیت در منهتن در نیویورک نیز در روز انتخابات چهره‌ای انتخاباتی به خود گرفت. این ساختمان برجی تجاری است که ۱۰۲ طبقه دارد. این آسمان‌خراش یکی از نمادهای نیویورک محسوب می‌شود. ناظران می‌توانستند نتایج موقت انتخابات را بر نمای بیرونی این ساختمان دنبال کنند.


۳۶۳۱۵۹۵۲_۳۰۳

نظام انتخاباتی پیچیده

در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رئیس جمهور با رأی مستقیم مردم انتخاب نمی‌شود. بلکه شهروندان با آرای خود به جای رئیس‌جمهور گروهی موسوم به “گزینندگان” را انتخاب می‌کنند. شمار گزینندگان هر ایالت مساوی با تعداد نمایندگان و سناتورهای آن ایالت در کنگره آمریکاست و قسما تابعی از میزان جمعیت ایالت است. این گزینندگان مجموعا “مجمع گزینندگان” را تشکیل می‌دهند و رئیس‌جمهور آمریکا و معاون او را انتخاب می‌کنند.


۳۶۳۱۶۱۶۶_۳۰۳

تا نفس آخر

هوادارن کلینتون در روز برگزاری انتخابات نیز از تلاش دست نکشیده و برای جلب آرای مردم دست به راهپیمایی و تبلیغ زدند.


۳۶۳۱۴۹۶۳_۳۰۳

انتخابات گوناگون

در برخی از ایالت‌ها موضوع‌های دیگری هم به رای مردم گذاشته شده است. در کالیفرنیا مردم در باره حذف مجازات اعدام از قوانین کیفری رای خواهند داد. ۷۴۱ نفر در حال حاضر در این ایالت‌ها منتظر اجرای احکام اعدام خود هستند. در ایالت نبراسکا احیای مجدد مجازات اعدام موضوع همه‌پرسی است و در ایالت اوکلاهما نیز در باره گستره شمول مجازات اعدام همه‌پرسی می‌شود.


۳۶۳۱۶۰۵۹_۳۰۳

علاوه بر انتخاب رئیس جمهور، ۴۳۵ کرسی در مجلس نمایندگان و ۳۴ از ۱۰۰ کرسی ‌سنا در کنگره هم موضوع انتخابات امروز است. مردم با رای خود در باره این کرسی‌ها در مجلس نمایندگان و سنا تصمیم خواهند گرفت.


۳۶۳۱۶۰۹۵_۳۰۳

مشارکت گسترده

آنچه تا کنون از حوزه‌های رای‌گیری گزارش شده، حاکی از آنست که میزان نسبتاً بالایی از شهروندان در انتخابات شرکت کرده‌اند. در بسیاری از حوزه‌های رای‌گیری صف‌های طولانی به چشم می‌خورد.


۳۶۳۱۶۸۴۱_۳۰۳

تصویری از یکی از حوزه‌های انتخاباتی در ایالت ویرجینیا.


۳۶۳۱۴۹۴۳_۳۰۳

شگفتی کارشناسان

در ایالت‌های کارولینای شمالی و میشیگان شرکت بالای رای‌دهندگان بسیاری از کارشناسان سیاسی را شگفت‌زده کرده است. در آمریکا به‌طور سنتی میزان مشارکت مردم در انتخابات کمتر از کشورهای اروپای غربی است. به‌طور مثال در سال ۲۰۱۲ در آمریکا تنها ۸/ ۵۴ درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند. در آلمان در سال ۲۰۱۳ حدود ۵/ ۷۱ درصد در انتخابات پارلمانی به پای صندوق‌های رای رفتند.


۳۶۳۱۶۴۹۵_۳۰۳

تصویری دیگر از مشارکت گسترده مردم در انتخابات آمریکا.


۳۶۳۱۷۰۰۴_۳۰۳

دنبال کردن نتایج

تصویری از یکی از شهروندان آمریکایی که میزان آرای دو نامزد انتخاباتی آمریکا را دنبال و در نقشه‌ای ویژه ثبت می‌کند.


۳۶۳۱۶۹۶۶_۳۰۳

تیراندازی در کالیفرنیا

بنا به گزارش سی‌ان‌ان در یک حوزه انتخاباتی در نزدیکی لس‌ آنجلس در ایالت کالیفرنیا تیراندازی رخ داده است. به گفته مقامات پلیس یک نفر در جریان این تیراندازی کشته و چند نفر زخمی شدند.


۳۶۳۰۷۷۴۶_۳۰۳

هیلاری کلینتون به همراه همسر

هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رای خود را در یک حوزه انتخاباتی در نیویورک به صندوق انداخت. او به همراه همسرش، بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق آمریکا، ساعت ۸ صبح به وقت محلی در میان استقبال و تشویق حضار رای خود را به صندوق ریختند.


۳۶۳۰۷۷۴۲_۳۰۳

وعده‌ی به‌کار گرفتن توانایی‌ها

هیلاری کلینتون به هنگام رای‌دادن گفت: «انسان‌های بسیاری امروز روی نتیجه این انتخابات حساب می‌کنند… من (در صورت رئیس جمهور شدن) بهترین و بیشترین توانایی‌های خود را به کار خواهم گرفت.» کلینتون اولین زن در تاریخ آمریکا است که نامزد اصلی یک حزب بزرگ برای احراز مقام ریاست جمهوری شده است.


۳۶۳۱۵۱۵۵_۳۰۳

جدل لفظی در جلوی “برج ترامپ”

در نزدیکی “برج ترامپ” در نیویورک طرفداران کلینتون و ترامپ با حمل پلاکارد و پوشیدن لباس‌های مبدل به نفع نامزدهای خود شعار دادند. جدل‌های لفظی شدیدی میان طرفداران این دو نامزد نیز درگرفت. پلیس برای جلوگیری از برخورد خشونت‌آمیز میان طرفداران کلینتون و ترامپ در محل مستقر شد و برای مسدود کردن در وردی “برج ترامپ” تعدادی کامیون جلوی این آسمان‌خراش پارک کرد.


۳۶۳۱۶۲۳۹_۳۰۳

سلفی غیرقانونی

اریک ترامپ (چپ)، پسر ترامپ در توییت خود عکسی از برگه پرشده انتخاباتی‌اش را منتشر کرد. این کار بر خلاف قوانین انتخاباتی در ایالت نیویورک محسوب می‌شود. در بسیاری از ایالت‌های آمریکا عکس‌‌گرفتن (سلفی) از درون حوزه رای‌گیری و برگه‌های انتخاباتی ممنوع است. اریک ترامپ با آگاهی از این ممنوعیت به سرعت این عکس را از توییت خود حذف کرد.


۳۶۳۱۲۹۶۰_۳۰۳

حضور ترامپ به همراه همسر و دختر

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم در منهتن نیویورک رای خود را به صندوق انداخت. بخشی از حاضران در محل ترامپ را هو کردند. ترامپ همراه با همسرش ملانیا و دخترش ایوانکا در محل اخذ رای حاضر شده بود.


 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا