مشاور استاندار تهران: شهدای دستگاه های اجرایی استان تهران شناسنامه دار می شوند

مشاوراستاندار ومسئول امورایثارگران استانداری تهران از تهیه شناسنامه شهدای دستگاه های اجرایی استان خبر داد.

موبنا – محمدرضا همتی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد اظهار کرد : تدوین و تهیه شناسنامه شهدای دستگاههای اجرایی باعث می شود تا ضمن تقویت ارتباط میان ایثارگران و دستگاه های مختلف ، مدیران نیز از وضعیت ایثارگران اداره مربوط آگاهی یافته و در راستای رفع مشکلات آنان اقدام کنند.

وی اظهار کرد: هر چند که برخی از مشکلات جامعه ایثارگری شهرستان های استان تهران به سطح کلان و تصمیمات کشوری باز می گردد ولی مسئولان استانی نیز وظیفه دارند تا با پیگیری مشکلات این قشر عظیم جامعه ، در صدد فراهم کردن شرایط مناسب برای آن ها بر آیند.

همتی افزود : در صورتی که دستگاههای اجرایی چه در استان و چه در شهرستان ها در شورای مشورتی ایثارگران عضویت پیدا کنند ، می توانند بدون واسطه از مسائل آنان آگاهی پیدا کرده و با کمک و مشورت گرفتن ، در صدد رفع مشکلات آن ها بر آیند.

وی تصریح کرد: همکاری و پیگیری مجموعه فرمانداری و بنیاد شهید قرچک و عملکرد مناسب شورای مشورتی ایثارگران این شهرستان باعث شده تا فعالیت های مربوط به امور ایثارگری با سرعت خوبی پیگیری و مشکلات آن ها برطرف شود.

مسئول امور ایثارگران استانداری تهران در این جلسه بر ساماندهی گلزارهای شهدا، اجرایی شدن بخشنامه حافظان گلزار، مناسب سازی اماکن جهت تردد جانبازان و نامگذاری ساختمان ها و سالن های اداری به نام مطهر شهدا تأکید کرد.

فرماندار قرچک نیز در این جلسه گفت : با تلاش های صورت گرفته ، مشکلات ایثارگران در شهرستان قرچک احصا شده و تلاش می گردد که مشکلات موجود با کمک جامعه ایثارگری رفع شود.

مسعود مرسل پور افزود: یکی از مشکلات جامعه ایثارگری ، بحث اشتغال است که با بهره گیری از توان یک موسسه کاریابی که از سوی یکی از جانبازان قرچک راه اندازی شده ، این مشکل برطرف شود.

وی گفت : مسئولان شهرستان قرچک به طور مرتب با ایثارگران شهرستان دیدار و گفتگو می کنند تا از نزدیک در جریان روند خدمت رسانی به آنان قرار گرفته و با همکاری تمامی دستگاه های مختلف مشکلات آنان را برطرف کنند.

قرچک با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

مردم قرچک در طول دوران هشت سال دفاع مقدس ۴۵۰ شهید تقدیم اسلام کرده اند.

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا