قلیچداراوغلو: ترکیه رفته رفته شبیه کره شمالی می‌شود

رهبر حزب اپوزیسیون “مردم جمهوری خواه” با بیان اینکه ترکیه در حال منزوی شدن است، گفت: ترکیه رفته رفته شبیه کره شمالی می‌شود.

موبنا – به نقل از روزنامه سوزجو، کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری خواه با اشاره به انتقادات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از ساختار سازمان ملل گفت: آیا آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا همگی دشمن ماهستند؟ آیا سازمان ملل که همه کشورها عضو آن هستند، با ما دشمنی می‌کند؟ آنها تنها نگرانی خود را از اجرا نشدن برخی تعهدات ترکیه اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد: نخست وزیر می‌گوید اگر سیستم ریاست جمهوری اجرا نشود ترکیه تقسیم می‌شود، کسی که چنین اظهارنظری را می‌کند نباید مسند نخست وزیری بنشیند.

قلیچداراوغلو با اشاره به افزایش بی‌رویه تعداد زندانیان گفت: در سال ۲۰۰۲ ، ۶۰ هزار زندانی بود اما اکنون این رقم ۴ برابر افزایش یافته است.

اکنون در یک زندان ۱۰ نفری، ۳۰ نفر حضور دارند. در حال حاضر هزاران انسان “بی‌گناه” در زندان حضور دارند. اکنون ۲۴۱ روزنامه نگار زندانی‌اند. اگر به دنیا بگوییم که ما یک کشور دموکراتیک هستیم، هیچ کس باور نمی‌کند.

قلیچداراوغلو با اشاره به دیدارهای دولت با نمایندگان پ.ک.ک در گذشته گفت: پ. ک. ک با آغوش باز از شما استقبال می‌کند اما ما را مورد هدف قرار می‌دهد.

همچنین دولت باغچلی، رهبر حزب “جنبش ملی‌گرا” با دفاع از اقدام دولت مبنی بر بازداشت برخی از اعضای پارلمانی حزب “دموکراتیک خلق” ترکیه گفت: کشاندن کسانی که اعلام می‌کنند دادگاه را نمی‌شناسند وظیفه اصلی دولت است. در ترکیه قوانین حاکم در کوه‌های قندیل اجرا نمی‌شود بلکه در این کشور قوانین دولت جمهوری ترکیه اجرا می‌شود. تاکنون کسانی که به کشور خیانت کرده بودند بدون مجازات باقی نمانده بودند و از این پس نیز این روند ادامه پیدا خواهد کرد. اکنون هیچ کس درباره حزبی که دوشادوش یک گروه تروریستی حرکت می‌کرد ناراحتی نخواهد کرد.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا