مبلغ اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت قبل چقدر بوده است؟

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش گفت: مبلغ ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اصل تسهیلاتی بوده است که پرداخت شده است که یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن بعد از سال ۹۲ بوده است.

موبنا – محمد فاضل درباره ی اختلاس هشت هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان و بازداشت مدیرعامل سابق صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: دلایل بازداشت مدیرعامل سابق صندوق ذخیره فرهنگیان را قوه قضاییه اعلام خواهد کرد و هنوز ما از دلایل بازداشت اطلاعی نداریم.

وی افزود: آنچه در صندوق ذخیره فرهنگیان اتفاق افتاده است مربوط به بانک سرمایه بوده است. اعلام شده است یک هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در مجموعه ارائه تسهیلات بانک های کشور اشکال وجود دارد که ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان آن مربوط به بانک سرمایه است.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بانک سرمایه تابع نظام بانکی کشور و زیر نظر بانک مرکزی است.

وی با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از سهامداران بانک سرمایه است که ۴۳ درصد سهام دارد، گفت: آنچه در بانک سرمایه اتفاق افتاده است و رقمی که اعلام می شود اصل تسهیلات نبوده است و سود و جرایم آن نیز اعلام می شود.

فاضل تاکید کرد: آموزش و پرورش از سال ۹۳ از برخی از افرادی که این تسهیلات را دریافت کرده اند، شاکی بوده است.

وی اضافه کرد: مبلغ ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اصل تسهیلاتی بوده است که پرداخت شده است از این تسهیلات مبلغ ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پیش از سال ۹۲ بوده است و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بعد از سال ۹۲ بوده است.

وی یاد آور شد: مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان مطرح است که به اسم صندوق ذخیره فرهنگیان تمام می شود که این مبلغ اصالت ندارد و با سود و جرایم هشت هزار میلیارد گفته می شود.

فاضل بیان کرد: مجموعه دارایی های صندوق ذخیره اعم از مستغلات به بیش از هشت هزار نمی رسد، لذا این عدد ۸ هزار تومان معتبر است.

 منبع: مهر

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا