«چنای» هند از ۳ فیلم ایرانی دعوت کرد

چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم «چنای» هند، میزبان نمایش سه فیلم ایرانی در بخش سینمای جهان است و قصد دارد با نمایش فیلم‌های منتخب سینمای جهان در ارتقاء سطح کیفی سینمای غیرتجاری تلاش کند.

موبنا – فیلم‌های «متولد ۶۵» به کارگردانی مجید توکلی، «تنها در چند دقیقه سکوت» به کارگردانی بهاره صادقی جم و «جامهدران» ساخته حمیدرضا قطبی که مدیریت پخش بین المللی آنها برعهده الهه نوبخت است در بخش سینمای جهان جشنواره فیلم چنای هند حضور خواهند داشت.

فیلم «متولد۶۵» که این روزها در حال اکران است و تهیه‌کنندگی آن بر عهده محمد مهدی عسگرپور است، نخستین اثر بلند مجید توکلی است که با بازی پدرام شریفی، هنگامه حمیدزاده، مریم سعادت، احسان امانی، علیرضا استادی و.. حال و هوای یک زوج را روایت می‌کند که در یک روز تصمیم می گیرند شبیه آدم های پولدار شهر زندگی کنند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است آمده: “وقتی شوخی شوخی یه بازی راه می اندازی،تا تهش باید بری”

“متولد۶۵ “محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که در اولین حضور جهانی خود در فستیوال Cineiran تورنتو به نمایش درآمد.

فیلم «تنها در چند دقیقه سکوت» نخستین اثر بلند بهاره صادقی جم است که تهیه کنندگی آن را سعیداسدی ، وحید اشتری بر عهده داشته‌اند. در این فیلم بازیگرانی چون کوروش تهامی ، مینا ساداتی ، بابک حمیدیان نقش آفرینی کرده‌اند.

در خلاصه داستان فیلم آمده : امیر علی نوازنده و آهنگ سازی ست که از نا ملایمتی‌ها و نا هنجاری‌های جامعه و محیط کارش دچار معضل عصبی شده است و با وجود تلاش‌های بسیار همسر جوانش زندگی شان به مخاطره جدی می‌افتد.

اما فیلم «جامه‌دران» نیز نخستین اثر بلند حمیدرضاقطبی است که تهیه‌کنندگی آن را سید جمال ساداتیان برعهده داشته و پیش از این در بخش مسابقه‌ی هجدهمین جشنواره بین المللی فیلم شانگهای حضور داشته و موفق به دریافت دیپلم افتخاربهترین فیلمنامه اقتباسی در هجدهمین دوره جشن خانه ی سینما و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه اقتباسی در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر نیز شد.

بازیگران اصلی فیلم عبارتند از مهتاب کرامتی، باران کوثری، پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی و باران کوثری.

‏‎در خلاصه داستان فیلم آمده: زنی بنام شیرین که عاشقانه پدرش را دوست دارد در جریان ختم او در می‌یابد که طی چهل سال زندگی حقایق بسیاری از او پنهان نگه داشته شده است.

چهاردهمین جشنواره فیلم چنای هند که از تاریخ ١۵ لغایت ٢٢ دسامبر٢٠١۶ (٢۵ آذر تا ٢ دی)، با همکاری بنیاد تقدیر سینمای هند برگزار می شود، با نمایش فیلم‌های منتخب سینمای جهان تلاش در ارتقاء سطح کیفی سینمای غیرتجاری دارد.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا