روی پنهان گزارش احمد توکلی چیست؟

آنچه احمد توکلی در نشست خبری خود درباره املاک شهرداری گفت، دو رو دارد. روی آشکار این گزارش آن چیزی است که توکلی اعلام کرد و رسانه ها هریک به فراخور سیاست خود به آن پرداختند. آنچه اما مهم تر از گزارش بود، اتفاقی است که در عرصه اجتماعی-سیاسی کشور کلید آن زده شد و ان چیزی نیست جز تمایل نهادها و مجموعه های سیاسی و غیر سیاسی که از بیت المال ارتزاق می کنند به پاسخگویی و شفافیت.

موبنا – ۱- اتفاق اول توجه تشکل های مردم نهاد به مقوله مفاسد و تخلفات نهادها و ارگان های مختلف با نگاهی فراجناحی امر مبارکی است که در کنار سایر دستگاه های نظارتی می تواند زمینه های بسترسازی شفافیت در عملکرد دستگاه ها و ارگان های مختلف شود. طبیعتا نوع رویکرد و عملکرد این مجموعه ها نباید شائبه سیاسی کاری داشته باشد.

۲- دوری از جنجال های سیاسی- رسانه ای لازمه شفافیت برای پاسخگویی است. از قالیباف خوشمان بیاید یا نیاید اقدام شهرداری تهران علی رغم اما و اگرهایی در خصوص علمکرد ان در زمینه تعاونی ها در همکاری خود خواسته با این نهاد قابل تقدیر است.

۳- تاکید بر نقش داوری دستگاه قضایی به عنوان فصل الخطاب نهایی در پرونده املاک شهرداری مبتنی بر پرهیز از برخی تنش ها بوده و می باشد و همگان به ویژه شهرداری تهران موظف به تمکین نسبت به داوری نهایی دستگاه قضایی می باشند. اصلاح طلب و اصولگرای کشور باید بدانند اگر حرمت و جایگاه قوه ذقضائیه به عنوان فصل الخطاب مورد خدشه واقع شود دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود.

۴- حالا که شهرداری خود بانی تحقیق و تفحص از خود بوده،لازم است نسبت به برخی تخلفات مسئول بوده و به برکناری متخلفان بپردازد برخی گروه های سیاسی و رسانه ها نیز لازم است در صورت عدم اثبات برخی اتهامات نسبت به عذرخواهی و پاسخ به افکار عمومی اقدامات لازم را صورت دهند.

۴- شهرداری تهران اولین و آخرین مجموعه ای نیست که مردم نسبت به عملکرد آن ابهاماتی دارند. حال بهتر است فارغ از نگاه سیاسی سایر دستگاههای کشور از جمله دستگاه اجرایی به استقبال شفافیت بروند. شفافیت مالی مهمترین درخواست مردم در شرایط کنونی جامعه است و چه بهتر آنان که شعار این کار را می دهند خود پیشقراول هم باشند.

 منبع: عصرخبر

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا