مرکز داده در شرکت ارتباطات زیرساخت هرمزگان ایجاد شود

استاندار هرمزگان با بیان اینکه به دنبال ایجاد مرکز داده در شرکت ارتباطات زیرساخت هرمزگان هستیم گفت: ‌راه‌اندازی این مرکز می‌تواند رونق بخش‌های تجاری و سایر بخش‌ها در استان را به دنبال داشته باشد.

موبنا – جاسم جادری ظهر امروز در نشست شورای اداری استان هرمزگان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد اظهار داشت: زمینه و زیرساخت فعالیتی شرکت‌های متعدد تجاری با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در هرمزگان فراهم شده است.
وی با اشاره به خودکفایی و تسلط کشور در حوزه پدافند سایبری به واسطه شبکه ملی اطلاعات بیان‌ داشت: هیچ محدودیتی برای کاربران در شبکه ملی اطلاعات وجود ندارد.
استاندار هرمزگان با اشاره به راه اندازی بخش‌های متعددی از طرح دولت الکترونیک در کشور گفت: پیشرفت خدمات پهن باند ابری و توسعه دیتا با سرعت بالا، کشور را تحت تاثیر را قرار داده است.
جادری با اشاره به رشد ۴ درصدی حجم و ترافیک دیتا در استان هرمزگان از آغاز دولت یازدهم تصریح‌کرد: ‌امروز مردم به دنبال کیفیت خدمات مرتبط با اینترنت هستند.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، از پیگیری ایجاد مرکز داده در شرکت ارتباطات زیرساخت هرمزگان خبرداد و گفت: ‌راه‌اندازی این مرکز می‌تواند رونق بخش، بخش‌های تجاری و سایر بخش‌ها باشد.
وی با تاکید بر اینکه تقاضای دیتا سنتر را در هرمزگان داریم گفت: کاربران در شهرستان ابوموسی رضایت لازم را ندارند و کماکان اپراتورهای تلفن همراه با مشکل روبرو هستند.
جادری بیان‌کرد: توسعه ارتباطات با هند و کشورهای حوزه آسیای میانه در دستور کار قرار گرفته که نیازمند حمایت‌ها و مساعدت‌ها از مرکز است.
استاندار هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ارتباطات تجاری هرمزگان با کشور عمان از راه‌اندازی خط دریایی بین عمان و بندرعباس خبر داد و ابراز داشت: این مهم توانسته کمک شایانی به رونق تجاری بین ایران و عمان کند.

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا