بهای نفت شاخص آمریکا افزایش یافت

بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین، وست تگزاس اینترمدییت (دبلیو.تی.آی) در پایان معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه دسامبر با ۸۲ سنت افزایش نسبت ‏به پایان معاملات روز کاری پیشین به ۴۴ دلار و ۸۹ سنت رسید

موبنا -در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بهای نفت شاخص آمریکا (وست تگزاس ‏اینترمدییت) در پایان ‏معاملات روز دوشنبه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین، وست تگزاس اینترمدییت (دبلیو.تی.آی) در پایان معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه دسامبر با ۸۲ سنت افزایش نسبت ‏به پایان معاملات روز کاری پیشین به ۴۴ دلار و ۸۹ سنت رسید و به کاهش متوالی این شاخص نفتی طی شش روز کاری اخیر پایان داد.

اولیور اسلوپ از کارشناسان نفتی در این مورد می گوید:«بخشی از این قاطعیت مربوط به دیگر بازارها است.»

باب یاگر(‏Bob Yawger‏)، ‏کارشناس شرکت خدمات مالی و ‏بانکداری ‏میزوهو ‏آمریکا ‏Mizuho USA‏ که ‏‏اطلاعات ‏و تحلیل‌های لازم ‏در خصوص مسائل نفتی ‏و ‏انرژی را نیز ارائه ‏می‌کند، ‏دراین ‌باره ‏می‌گوید: این یک افزایش کلی مربوط به ماجرای رایانامه های کلینتون است. وی بخت بیشتری برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد و این موضوع موجب افزایش بهای نفت در بازار شده است.
هفته گذشته دورنمای پیروزی احتمالی دونالد ترامپ بر بازار نفت تاثیر گذار بود ، در حالی که انتخاب نامزد دموکرات ها نشانه ای از ثبات و ادامه مسیر است.

تیم اوانس دیگر کارشناس نفتی نیز این افزایش قیمت را اندک می داند و معتقد است بسیاری از کارگزاران در انتظار جزئیات بیشتر هستند.

علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ادامه نگرانی ها در مورد تصمیم سازمان کشورهای صادر کننده نفت،اوپک، برای کاهش سطح تولید نیز بر بازار تاثیرگزار است. اوپک قرار است ۳۰ نوامبر تصمیم خود را در این مورد نهایی کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز ‏از لندن، در زمان بسته شدن بازار آمریکا، بهای ‏هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری نفت داد و ستد ‌شده در ‏‏بازارهای بین المللی و پایه ای برای قیمت ‏گذاری دیگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده می شود برای تحویل در ماه ژانویه با ۵۳ سنت افزایش نسبت ‏به پایان معاملات روز کاری پیشین به ۴۶ دلار و ۱۱ سنت رسید.

 منبع:  خبرگزاری صدا و سیما

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا