مهمترین رویداد فیلمِ کوتاه آغاز می‎شود

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران ۱۸ تا ۲۴ آبان در پردیس چارسو برگزار می شود.

موبنا -سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از امروز در پردیس چارسو آغاز به کار می کند.

در این جشنواره که بزرگترین و مهمترین رویداد حوزه فیلم کوتاه در کشور محسوب می شود، آثار در بخش های داستانی، مستند، انیمیشن و بخش بین الملل به رقابت می پردازند.

در مراسم افتتاحیه جشنواره سی و سوم که ساعت ۱۳ امروز برگزار می شود، فیلم هایی کوتاه درباره گروه «چهل شاهد» و عباس کیارستمی به نمایش در می آید.

آغازگر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران نمایش فیلمی کوتاه از گروه «چهل شاهد» است. گروه «چهل شاهد» فیلمبردارانی بودند که برای ثبت و ضبط رشادت های رزمندگان اسلام در روزهای آغازین دفاع مقدس فعالیت می کردند.

مهمترین رویداد فیلمِ کوتاه آغاز می‎شود

نمایش فیلم کوتاهی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره زنده یاد عباس کیارستمی بخش بعدی مراسم افتتاحیه جشنواره سی و سوم خواهد بود. سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران یاد عباس کیارستمی را در پوستر و تیزر خود گرامی داشته است.

بعد از پایان مراسم افتتاحیه، نمایش فیلم های سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از ساعت ۱۳:۳۰ در سالن های مختلف پردیس چارسو آغاز می شود.

همایش بین المللی فیلم کوتاه، مرور آثار خسرو سینایی، نشست مدیر جشنواره تامپره فنلاند و حضور ابراهیم حاتمی کیا در نشست «سینما و یک دیدگاه» از مهمترین برنامه های روز نخست سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران است.

در نخستین روز جشنواره سی و سوم از ساعت ۹ صبح سه شنبه ۱۸ آبان، همایش بین المللی «فیلم کوتاه؛ گذشته، حال، آینده» با ارائه مقالات پذیرفته شده در سالن شماره ۲ پردیس چارسو آغاز می شود و سپس با برگزاری مراسم افتتاحیه در ساعت ۱۳ در سالن ۳ جشنواره سی و سوم به صورت رسمی کار خود را آغاز می کند.

از ساعت ۱۷:۳۰ نشست بررسی آثار مسابقه ملی (داستانی و تجربی) در سالن ۲ برگزار می شود. در همین سالن از ساعت ۱۹:۳۰ «یوکاپکا لاکسو» مدیر جشنواره تامپره فنلاند به گفت وگو با مخاطبان می پردازد و سپس از ساعت ۲۱:۳۰ نشست بررسی آثار مسابقه ملی (مستند) با موضوع «مستند سازی از ایده تا پخش» با حضور سعید رشتیان، تهیه کننده و رئیس انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران برگزار می شود.

در سالن ۳ از ساعت ۱۷:۳۰ نشست «سینما و یک دیدگاه» با حضور ابراهیم حاتمی کیا و با اجرای رامتین شهبازی برگزار می شود.

در سالن ۴ از ساعت ۱۷:۳۰ آثار استاد خسرو سینایی مرور می شود. در این برنامه که با عنوان «به انتخاب استاد» برگزار می شود مستندهای «حاج مصور»، «حسین یاوری»، «شرح حال»، «میان سایه و نور» و «گواهان تاریخ» به انتخاب استاد سینایی به نمایش در می آید.

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران ۱۸ تا ۲۴ آبان به دبیری فرید فرخنده کیش در پردیس چارسو برگزار می شود.

 منبع: عصرایران

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا