معرفی ۶۰ هزار کتاب در برنامه‌های کتابخوان

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از معرفی ۶۰ هزار عنوان کتاب در قالب برنامه کتابخوان تا پایان مهرماه سال جاری خبر داد.

موبنا – نشست کتابخوان ویژه اصحاب رسانه شب گذشته با حضور علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در هتل انقلاب تهران برگزار شد.

در این مراسم و پس از اجرای برنامه معرفی کتاب توسط جمعی از اصحاب رسانه، مختارپور در سخنانی با اشاره به آمارهای معرفی کتاب در ویژه‌برنامه‌های کتابخوان عنوان کرد: از سال گذشته که نشست‌های کتابخوان را در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز کردیم تا پایان مهر امسال، ۵۹ هزار و ۷۴۵ کتاب از سوی چهره‌های مختلف برای مخاطبان معرفی شد.

وی افزود: این تعداد کتاب در این جلسات کتاب‌خوانی ۶ نفره، ۱۰ نفره و ۲۰۰ نفره بوده‌اند که در مکان‌هایی چون مدارس، مساجد، حوزه‌های علمیه حتی زندان‌ها در یک سال و نیم گذشته برگزار شده است و تقریباً حدود ۶۰ هزار نفر هر یک به مدت ۵ تا ۷ دقیقه کتابی را در قالب این برنامه معرفی و خوانده‌اند و آن را با دیگران به اشتراک گذاشتند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن تأکید بر معرفی کتاب به صورت چهره به چهره افزود: با گسترش فناوری‌های نوین و فضای مجازی، جامعه ما امروزه با آسیب‌های بسیاری روبه‌رو شده است. در همین زمینه تحقیقاتی که در یکی از مراکز معتبر کشور طی خرداد ۹۵ انجام شده است، نشان می‌دهد ۶۰ درصد کاربران فضای مجازی با تلفن همراه و در فاصله ساعت‌های ۸ تا ۱۲ به این فضا وارد شده‌اند. این نشان می‌دهد وقتی ۶۰ درصد کاربران شبکه‌های مجازی از ساعت ۲۰ تا ۲۴ همان زمان که فرد در محیط خانواده قرار دارد از اینترنت استفاده می‌کنند. این اتفاق خوشایندی نیست. در پژوهش دیگری به دست آمده که امروزه گفت‌وگوهای اهالی خانه به حداقل و به ۲۰ دقیقه در روز رسیده است و این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که پدر، مادر و فرزندان گاهی ساعت‌ها مشغول گشت و گذار در شبکه‌های مجازی هستند.

وی در پایان به معرفی دو عنوان کتاب با نام «اینترنت با مغز ما چه می‌کند» و «باورهای کهن خرافه‌های نوین» برای مخاطبان این نشست پرداخت.

به گفته مختارپور کتاب اینترنت با مغز ما چه می‌کند نشان می‌دهد فقط محتوای ذهن ما را اینترنت تغییر نمی‌دهد بلکه کارکرد و ساختار اندیشه ما نیز با این پدیده تغییر و انسان در نهایت به موجودی متفکر به کم‌عمق مبدل می‌کند و کتاب دوم نیز از این جهت که نویسنده در آن به این موضوع توجه می‌دهد که چگونه می‌توان از قید و بند باورهای عصر رها شد، کتابی خواندنی است.

 منبع: مهر

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا