سازمان ملل: شمار آوارگان موصل به ۳۴ هزار تن رسید

کمیته هماهنگی کمک های انسان دوستانه سازمان ملل با اظهار نگرانی شدید از افزایش آوارگان عملیات آزادسازی موصل، شمار این آوارگان را تا کنون ۳۴ هزار نفر اعلام و پیش بینی کرد که این رقم در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

موبنا – «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خبری روز دوشنبه به نقل از «لیز گرانده» سرپرست محلی کمیته هماهنگی کمک های انسان دوستانه سازمان ملل «اوچا’ گفت که تنها در دو روز گذشته پنج هزار نفر دیگر بر تعداد آوارگان این شهر افزوده شده است.

سخنگوی بان کی مون به نقل از همین مقام افزود، تعداد زیادی از مردم این شهر در اثر مین ها و یا مواد منفجره ای که داعش در مسیرهای مختلف تعبیه کرده و یا در اثر تیر اندازی های طرفین درگیری جان خود را از دست داده اند.

دوجاریک یاد آور شد، سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده است که داعش در یک سلسله عملیات انتحاری با استفاده از آمبولانس ها شهروندان غیر نظامی تکریت و سامره را هدف قرار داده و تاکنون بیش از ۲۰ تن از این غیر نظامیان را به قتل رسانده است.

به گفته وی، این نهاد استفاده از خودروهای بهداشتی و آمبولانس ها در این حملات را از این نظر خطرناک دانسته که موجب سوء ظن نیروهای امنیتی نسبت به آمبولانس ها و هدف قرار دادن آن ها می شود و در نتیجه سبب پیچیدگی و اختلال فراوان در کارایی و انجام وظیفه کارکنان درمانی می شوند.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا