روسیه دیده بان حقوق بشر را دروغگو خواند

روسیه سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر هیومن رایتز واچ را که ادعای شرکت هواپیماهای روسی در بمباران مدرسه ای در ادلب سوریه را تکرار کرده است، دروغگو خواند.

موبنا – ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: مسئولان سازمان هیومن رایتز واچ که پس از ۱۰ روز دوباره روسیه را به انجام حمله به مدرسه ای در ادلب متهم می کنند، همانند دروغگوها یا دیوانه ها رفتار می کنند.

خبرگزاری روسیا سگودنیا روز دوشنبه به نقل از کوناشنکوف نوشت: باور کردن ادعای این سازمان که به استناد مصاحبه تلفنی با شاهدان عینی در ادلب، روسیه را به انجام حمله هوایی و بمباران مدرسه متهم می کند، بسیار مشکل است.

وی افزود: این گونه تلاش ها در واقع شایعه پراکنی و در مقایسه با شواهد ارائه شده از سوی روسیه با استفاده از داده های ماهواره ای بی ارزش است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه یادآوری کرد که این وزارتخانه پیشتر تصاویر گرفته شده از مدرسه مورد ادعا در ناحیه الخاص ادلب را منتشر کرد که هیچ اثری از بمباران هوایی دیده نمی شد.

وی همچنین گفت: چگونه در منطقه ای که بیش از دو سال است تحت کنترل تروریست های نزدیک به سازمان القاعده قرار دارد، مدرسه ای غیردینی می تواند فعالیت کند و ادعای بمباران هوایی آن توسط روسیه و کشته شدن کودکان نیز دروغ محض است.

صندوق کودکان سازمان ملل یونیسف ششم آبان ماه در بیانیه ای از حمله به مدرسه ای در شهر ادلب سوریه خبر داد.

در بیانیه گفته شده بود که حمله هوایی به ادلب به ویرانی یک مدرسه و مرگ دست کم ۲۲ دانش آموز و شش آموزگار منجر شده است.

برخی رسانه های غربی هم با اشاره به این بیانیه ادعا کردند که بمباران مدرسه ادلب توسط هواپیماهای سوریه و روسیه صورت گرفته است.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا